Skip to main content
MyCourses MyCourses
  • Schools
    School of Arts, Design, and Architecture (ARTS) School of Business (BIZ) School of Chemical Engineering (CHEM) –sGuides for students (CHEM) – Instructions for report writing (CHEM) School of Electrical Engineering (ELEC) School of Engineering (ENG) School of Science (SCI) Language Centre Open University Library Aalto university pedagogical training program UNI (exams) Sandbox
  • Service Links
    MyCourses - MyCourses instructions for Teachers - MyCourses instructions for Students - Teacher book your online session with a specialist - Digital tools for teaching - Personal data protection instructions for teachers - Workspace for thesis supervision Sisu Student guide Courses.aalto.fi Library Services - Resourcesguides - Imagoa / Open science and images IT Services Campus maps - Search spaces and see opening hours Restaurants in Otaniemi ASU Aalto Student Union Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    Study Skills Guidance and support for students Starting Point of Wellbeing About AllWell? study well-being questionnaire
  •   ‎(en)‎
      ‎(en)‎   ‎(fi)‎   ‎(sv)‎
  • Toggle Search menu
  • Hi guest! (Log in)

close

Can not find the course?
try also:

  • Sisu
  • Courses.aalto.fi

Ako-E3420 - Organisaation kehittäminen, 15.01.2020-04.03.2020

This course space end date is set to 04.03.2020 Search Courses: Ako-E3420

  1. Home
  2. Courses
  3. Open University
  4. ako-e3420 - o...
  5. Sections
  6. Kurssin aikataulu
 
Syllabus
 

Kurssin aikataulu

  • Kurssin aikataulu

    Kurssin aikataulu

    Luennot järjestetään keskiviikkoisin sekä kahtena tiistaina 15.1-4.3.2020 välisenä aikana, klo 16.30-19 salissa Posti (U259), Kandidaattikeskus, Otakaari 1, Otaniemen kampus. 

     

    Luento 1: 15.1. 

    Kurssin yleisesittely

    Organisatorisen muutoksen ja kehittämisen historia ja monet koulukunnat

     

    Luento 2: 22.1.

    Kehittämisen teoria – kaksi keskeistä paradigmaa

    Klassinen organisaation kehittäminen, sen teoria ja perintö

    Lewinin ja Scheinin muutosteoria, episodinen muutoskäsitys, idea muutosagentista

    Dialoginen OD, jatkuva muutos, prosessiontologinen muutoskäsitys

     

    Luento 3: 29.1.

    Kehittämisen suunnitteluparadigma

    Muutostyön vaiheistus, kehittäjän rooli ja tehtävät, kehittämisen projektointi

     

    Caseluento 1: tiistai 4.2. 1630-1930. Huom! opetus poikkeuksellisesti salissa OP (U261) 

    Asiakastoimeksiantona kehittämisprojektin suunnittelu

     

    Luento 4: 5.2.

    Dialoginen OD käytännössä

    Käytännöt kehittäjän työssä; kehittäjä, työvälineet, tilanteet. 

    Appreciative Inquiry

     

    Luento 5: 12.2. 

    Millaista on kehittäjän työ? Näkökulmina konsultin ammatti, sekä osallistamisen merkitys kehittämisessä. 

    Mukana strategiakonsultti Petri Aaltonen, Solita Oy

     

    Caseluento 2: tiistai 18.2. 1630-1930 

    Muutosprosessi vaikeuksissa: kehittäjän vaikean tilanteen analyysi ja toimenpide-ehdotukset 

     

    Luento 6: 19.2.

    Muutosvastarinta, kehittäjän työskentely asiakkaan kanssa

    Interventioteoriat ja –tyylit

     

    Luento 7: 26.2.

    Kielellinen/kulttuurinen näkökulma organisaation kehittämiseen

    Muutospuhe (diskurssit, narratiivit, retoriikka) kehittäjän työssä

     

    Luento 8: 4.3.

    Keskustelua muutosanalyysin opeista 

    Muutoksen onnistumisen arviointi

    Organisatorisen muutoksen teoriat vs. kehittämisen teoriat

    Muutoksen/kehittämisen tutkimus


    Kurssin harjoitustyö 1: muutosanalyysi on palautettava 3.3. mennessä.
    Kurssin kirjallisuusessee on palautettava 1.4. mennessä.

    Previous section

    ◄Kurssin yleisesittely

    Next section

    For Aalto users►
    Skip Upcoming events
    Upcoming events
    Loading There are no upcoming events
    Go to calendar...
    • Ako-E3420 - Organisaation kehittäminen, 15.01.2020-04.03.2020
    • Sections
    • General
    • Kurssin yleisesittely
    • Kurssin aikataulu
    • For Aalto users
    • Kurssin suorittaminen
    • Kurssimateriaali
    • Kurssin tulokset
    • Home
    • Calendar
    • Learner Metrics

    Aalto logo

    Tuki / Support
    Opiskelijoille / Students
    • MyCourses instructions for students
    • email: mycourses(at)aalto.fi
    Opettajille / Teachers
    • MyCourses help
    • MyTeaching Support form
    Palvelusta
    • MyCourses rekisteriseloste
    • Tietosuojailmoitus
    • Palvelukuvaus
    • Saavutettavuusseloste
    About service
    • MyCourses protection of privacy
    • Privacy notice
    • Service description
    • Accessibility summary
    Service
    • MyCourses registerbeskrivining
    • Dataskyddsmeddelande
    • Beskrivining av tjänsten
    • Sammanfattning av tillgängligheten
    
    Hi guest! (Log in)
    • Schools
      • School of Arts, Design, and Architecture (ARTS)
      • School of Business (BIZ)
      • School of Chemical Engineering (CHEM)
      • –sGuides for students (CHEM)
      • – Instructions for report writing (CHEM)
      • School of Electrical Engineering (ELEC)
      • School of Engineering (ENG)
      • School of Science (SCI)
      • Language Centre
      • Open University
      • Library
      • Aalto university pedagogical training program
      • UNI (exams)
      • Sandbox
    • Service Links
      • MyCourses
      • - MyCourses instructions for Teachers
      • - MyCourses instructions for Students
      • - Teacher book your online session with a specialist
      • - Digital tools for teaching
      • - Personal data protection instructions for teachers
      • - Workspace for thesis supervision
      • Sisu
      • Student guide
      • Courses.aalto.fi
      • Library Services
      • - Resourcesguides
      • - Imagoa / Open science and images
      • IT Services
      • Campus maps
      • - Search spaces and see opening hours
      • Restaurants in Otaniemi
      • ASU Aalto Student Union
      • Aalto Marketplace
    • ALLWELL?
      • Study Skills
      • Guidance and support for students
      • Starting Point of Wellbeing
      • About AllWell? study well-being questionnaire
    •   ‎(en)‎
      •   ‎(en)‎
      •   ‎(fi)‎
      •   ‎(sv)‎