Skip to main content
MyCourses MyCourses
  • Schools
    School of Arts, Design, and Architecture (ARTS) School of Business (BIZ) School of Chemical Engineering (CHEM) –sGuides for students (CHEM) – Instructions for report writing (CHEM) School of Electrical Engineering (ELEC) School of Engineering (ENG) School of Science (SCI) Language Centre Open University Library Aalto university pedagogical training program UNI (exams) Sandbox
  • Service Links
    MyCourses - MyCourses instructions for Teachers - MyCourses instructions for Students - Teacher book your online session with a specialist - Digital tools for teaching - Personal data protection instructions for teachers - Workspace for thesis supervision Sisu Student guide Courses.aalto.fi Library Services - Resourcesguides - Imagoa / Open science and images IT Services Campus maps - Search spaces and see opening hours Restaurants in Otaniemi ASU Aalto Student Union Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    Study Skills Guidance and support for students Starting Point of Wellbeing About AllWell? study well-being questionnaire
  •   ‎(en)‎
      ‎(en)‎   ‎(fi)‎   ‎(sv)‎
  • Toggle Search menu
  • Hi guest! (Log in)

close

Can not find the course?
try also:

  • Sisu
  • Courses.aalto.fi

A23E53015 - Brändin voiman johtaminen ja arviointi, iltakurssi, 28.02.2020-05.05.2020

This course space end date is set to 05.05.2020 Search Courses: A23E53015

  1. Home
  2. Courses
  3. Open University
  4. a23e53015 - b...
 
Syllabus
 

General

  • General

    General


    Opettajan yhteystiedot

    Kurssin tiedot

    Opettaja: Eiren Tuusjärvi, KTT

    S-posti eiren.tuusjarvi@aalto.fi

    Vastaanotto: aika sopimuksen mukaan

     

    Kurssin asema: KTM-tutkinto,

    Syventävät opinnot

    Luentosali: U119 Deloitte, rakennuksen U-siipi, 1 krs. U-siipeen löytää parhaiten tulemalla sisään M-ulko-ovesta. 

    Kurssin opetuskieli: suomi
    Kurssin kotisivu: MyCourses

     

     

    1. OSAAMISTAVOITTEET

    Luentojen, kirjallisuuden ja harjoitusten kautta kurssi pyrkii kattamaan tärkeät brändin voiman johtamiseen liittyvät aiheet. Kurssin päätteeksi opiskelijoiden odotetaan:

    • omaavan selkeän käsityksen brändiin liittyvistä avainkäsitteistä, strategioista ja analyyttisistä työkaluista

    • tilanteen mukaan soveltavan tietoa, jolla on mahdollista synnyttää aito vuorovaikutus kuluttajan kanssa, vahvistaa kuluttajan brändisuhdetta sekä vaikuttaa kuluttajan käyttäytymiseen

    • tunnistavan brändäykseen liittyvät erityiset haasteet monimutkaisissa toimintaympäristöissä ja myös globaaleilla markkinoilla

    • omaavan "henkilökohtaisen näkemyksen” bränditeorioista ja malleista kuten myös kyvyn kriittisesti arvioida niiden sovellettavuutta ja hyötyä liikkeenjohdon ongelmissa

    2. SISÄLTÖ

    Kurssin teemat: Brändit ja brändijohtaminen, brändin rakentaminen ja positiointi, brändistrategiat ja niiden suunnittelu, brändien hyödyntäminen liiketoiminnassa (ml. yhteisbrändäys ja brändin laajennus), yritysbrändäys, brändipääoman ja brändin arvon mittaaminen ja johtaminen.  Teemojen käsittelyn myötä kurssi tarjoaa opiskelijoille näkökulman brändijohtamiseen kansainvälisellä ja globaalilla tasolla.

    Kurssin painopistealueita ovat brändien rooli ja niiden hyödyntäminen liiketoiminnan tuloksenteossa, brändistrategioiden suunnittelu ja toteutus, brändipääoman johtaminen ja mittaaminen myös valuuttamääräisenä arvona.


    3. TEHTÄVÄT

    Pareittain (tai yksilöharjoituksina) tehtävät harjoitukset (4)

    Ryhmätyö (1)

    4. KIRJALLISUUS

    Keller, Kevin Lane : Strategic brand management building, measuring and managing brand equity, 2003. Pakollinen.

    Luennoitsijan osoittamat artikkelit ja kirjojen kappaleita. Erityisesti kirjoista
    - Aaker ja Joachmistaler (2000) Brändien johtaminen ja
    - Kapferer (2004) New strategic brand management: creating and sustaining brand equity long term. 

    Kirjallisuudesta löytyy yksityiskohtaisempaa tietoa kurssin materiaalit -sivustolta.  


    5. AIKATAULU: LUENNOT JA HARJOITUKSET

    vko

    Luennot, aiheet ja luentosalit

    Ohjelmaan madollisesti tulevista muutoksista tiedotetaan erikseen 

    Tehtävät (palautus ja purkukeskustelu)

    9

    28.2. (pe)  17.00-19.30
    Johdanto kurssiin
    Mitä brändi on ja merkitsee - johdolle ja asiakkaille. 

    29.2. (la) 10.00 – 15.00
    Brändipääoma ja brändin arvo. Asiakaslähtöinen brändipääoma ja sen ulottuvuudet. 


    11

    13.3. (pe) 17.00-19.30
    Brändi-identiteetti: strategisen johtajan keskeinen työväline - rakentaa kykyä ylläpitää mielenkiintoa ja johdonmukaisuutta. 


    14.3. (la) 10.00 – 15.00
    Brändi-identiteetin tuominen käytäntöön ja positiointi. 
    Ph 1: Kulttuurinen brändinrakennus

    Ph 1: Kulttuurinen brändinrakennus 
    Pal. 12.3. to, klo 20
    Purku: 14.3. la

    14

    27.3. (pe) 17.00-19.30
    Brändi-arkkitehtuuri ja brändiportfolioiden johtaminen: tavoitteena selkeys, synergia ja tehokkuus.    


    28.3. (la) 10.00-15.00
    Porfoliostrategian ja arkkitehtuurin teema jatkuu. Brändin laajennus ja brändiyhteistyö keinoina vaikuttaa assosiaatioihin ja tulokseen. 
    Ph 2: Yritysbrän
    din ja työnantajabrändin rakentaminen

    Ph 2: Yritysbrändin ja työnantajbrändin rakentaminen 
    Pal. 26.3. to klo 20 
    Purku: 28.3. la


    15

    8.4. (ke) 17.00-19.30
    Brändielementit ja sekundaariset assosiaatiot rakentamassa brändipääomaa. 


    Ph 3: Kuluttajien rooli brändin rakentajina
    Pal.  9.4. to, klo 20
    Purku: 24.4. pe

    17

    24.4. (pe) 17.00-19.00 
    Brändi brändisuhteen osapuolena ja brändin inhimillistäminen

    Ph 3: Kuluttajien rooli brändin rakentajina 
                                       

    25.4. (la) 10.00-15.00

    Brändäys premiumiin- ja luksukseen.
    R
    yhmätyön purkukeskustelu: Gucci 
    ... Kertausta ja kurssipalautteen kerääminen.
    Ph 4: Brändi johtoryhmän työkaluksi
      

    Ph 4: Brändi johtoryhmän /johtamisen työvälineeksi 
    Pal. 23.4. to klo 20
    Purku 25.4. la

    Ryhmätyö: Pal. 20.4. ma klo 20
    Purku:  25.4. la


    Kuulustelut: 

    Kurssitenttiin ei ilmoittautumista
    Uusintoihin ilmoittaudutaan 

    5.5.2020. 16.00-19.00 
    1.6.2020,16.00–19.00 (uusinta)
    6.8.2020, 16.00-19.00   (uusinta)



    6.  TYÖMÄÄRÄ



    Osallistuminen luennoille 

    35 h

    Pareittain (tai yksilöharjoituksina) tehtävät harjoitukset

    25 h

    Ryhmätyö

     

    20 h

     

    Itsenäinen opiskelu ja kuulustelu

    76 + 4 h

    Yhteensä

    160t (6 op)

     

    7. KURSSIARVIOINTI

    Kokonaispisteet max. 50 p: joista kuulustelu 25 p, harjoitukset 25 p

    Luennot

     

    Ryhmätyö (20 %) Gucci Positive Luxury

    max. 10 p
    9 p + purkukeskustelu 1 p

    Pareittain tehtävät harjoitukset (28 %)

     

    max. 14 p
    4 x (3p + purkukeskustelu 0,5)

    Kurssipalaute: Sähköiseen lomakkeeseen vastaaminen (vain vastaaminen rekisteröityy, vastausten sisältö säilyy anonyyminä) 


    1 p 

    Kuulustelu (50 %)

     

    max. 25 p

    Arvosteluastekko:

    -19,9 p    -   hyl

    20-25,9    -   1

    26-31,9    -   2

    32-37,9    -   3

    38-43,9    -   4

    44-50       -   5



    8. EETTISET SÄÄNNÖT

    Aalto-yliopiston opiskelua koskevat eettiset säännöt ja niiden rikkomusten käsittely:

    https://into.aalto.fi/pages/viewpage.action?pageId=3772443



    9. MUITA ASIOITA 

    • Korvaavuudet: Korvaa aiemman kurssin 23E53000 Brands in Strategic Marketing








    • icon for activity
      ForumAnnouncements Forum
    • icon for activity
      ForumGeneral discussion Forum
    • Restricted Not available unless: You belong to any group
      Vinkkifoorumi kirjojen saatavuudesta Forum

      Lisäsin keskustelufoorumin, jonne voitte kirjoittaa huomioitanne kirjojen saatavuudesta. Hakiessanne kirjoja, saatatte ehkä huomata, niitä löytyvän samasta paikasta enemmänkin. Tai ehkä teille on mahdollista sopia kirjojen jakamisesta pienissä ryhmissä. 

      En ole tätä toimintoa koskaan käyttänyt, mutta kokeillaa, josko tämä toimii. 

Course home

Course home

Next section

Materials►
Skip Upcoming events
Upcoming events
Loading There are no upcoming events
Go to calendar...
  • A23E53015 - Brändin voiman johtaminen ja arviointi, iltakurssi, 28.02.2020-05.05.2020
  • Sections
  • General
  • Materials
  • Assignments
  • For Aalto users
  • Topic 4
  • Topic 5
  • Topic 6
  • Topic 7
  • Topic 8
  • Topic 9
  • Topic 10
  • Topic 11
  • Topic 12
  • Topic 13
  • Home
  • Calendar
  • Learner Metrics

Aalto logo

Tuki / Support
Opiskelijoille / Students
  • MyCourses instructions for students
  • email: mycourses(at)aalto.fi
Opettajille / Teachers
  • MyCourses help
  • MyTeaching Support form
Palvelusta
  • MyCourses rekisteriseloste
  • Tietosuojailmoitus
  • Palvelukuvaus
  • Saavutettavuusseloste
About service
  • MyCourses protection of privacy
  • Privacy notice
  • Service description
  • Accessibility summary
Service
  • MyCourses registerbeskrivining
  • Dataskyddsmeddelande
  • Beskrivining av tjänsten
  • Sammanfattning av tillgängligheten

Hi guest! (Log in)
  • Schools
    • School of Arts, Design, and Architecture (ARTS)
    • School of Business (BIZ)
    • School of Chemical Engineering (CHEM)
    • –sGuides for students (CHEM)
    • – Instructions for report writing (CHEM)
    • School of Electrical Engineering (ELEC)
    • School of Engineering (ENG)
    • School of Science (SCI)
    • Language Centre
    • Open University
    • Library
    • Aalto university pedagogical training program
    • UNI (exams)
    • Sandbox
  • Service Links
    • MyCourses
    • - MyCourses instructions for Teachers
    • - MyCourses instructions for Students
    • - Teacher book your online session with a specialist
    • - Digital tools for teaching
    • - Personal data protection instructions for teachers
    • - Workspace for thesis supervision
    • Sisu
    • Student guide
    • Courses.aalto.fi
    • Library Services
    • - Resourcesguides
    • - Imagoa / Open science and images
    • IT Services
    • Campus maps
    • - Search spaces and see opening hours
    • Restaurants in Otaniemi
    • ASU Aalto Student Union
    • Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    • Study Skills
    • Guidance and support for students
    • Starting Point of Wellbeing
    • About AllWell? study well-being questionnaire
  •   ‎(en)‎
    •   ‎(en)‎
    •   ‎(fi)‎
    •   ‎(sv)‎