Siirry pääsisältöön
MyCourses MyCourses
  • Koulut
    Insinööritieteiden korkeakoulu (ENG) Kauppakorkeakoulu (BIZ) Kemian tekniikan korkeakoulu (CHEM) – Oppaita opiskelijalle (CHEM) – Raportinkirjoitusohje (CHEM) Perustieteiden korkeakoulu (SCI) Sähkötekniikan korkeakoulu (ELEC) Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu (ARTS) Kielikeskus Avoin yliopisto Kirjasto Aalto-yliopiston pedagoginen koulutus UNI (tentit) Sandbox
  • Palvelulinkit
    MyCourses - MyCourses ohjeita opettajille - MyCourses ohjeita opiskelijoille - Varaa online aika digitaalisen opetuksen asiantuntijalta (opetttajille) - Opetuksen digitaaliset työvälineet - Opetuksen tietosuojaa opettajille - Työtila opinnäyteohjaukseen Sisu Opiskelijan opas Courses.aalto.fi Kirjasto- ja tietopalvelut - Tiedonhakijan oppaat - Imagoa / Avoin tiede ja kuvien käyttö Tietotekniikkapalvelut Kampuskartat - Etsi tiloja ja tarkista rakennusten aukioloajat Ruokalistat.net AYY Aalto-yliopiston ylioppilaskunta Aallon yhteisötori
  • ALLWELL?
    Opiskelutaidot Opiskelijan ohjaus ja tuki Starting Point of Wellbeing AllWell?-opiskeluhyvinvointikyselystä
  •   ‎(fi)‎
      ‎(en)‎   ‎(fi)‎   ‎(sv)‎
  • Toggle Search menu
  • Käytät vierailijatunnusta (Kirjaudu)

close

Ei kurssi löydy?
kokeile myös:

  • Sisu
  • Courses.aalto.fi

A23E53015 - Brändin voiman johtaminen ja arviointi, iltakurssi, 28.02.2020-05.05.2020

Kurssiasetusten perusteella kurssi on päättynyt 05.05.2020 Etsi kursseja: A23E53015

  1. Etusivu
  2. Kurssit
  3. Avoin yliopisto
  4. a23e53015 - b...
 
Kurssiesite
 

Yleinen

  • Yleinen

    Yleinen


    Opettajan yhteystiedot

    Kurssin tiedot

    Opettaja: Eiren Tuusjärvi, KTT

    S-posti eiren.tuusjarvi@aalto.fi

    Vastaanotto: aika sopimuksen mukaan

     

    Kurssin asema: KTM-tutkinto,

    Syventävät opinnot

    Luentosali: U119 Deloitte, rakennuksen U-siipi, 1 krs. U-siipeen löytää parhaiten tulemalla sisään M-ulko-ovesta. 

    Kurssin opetuskieli: suomi
    Kurssin kotisivu: MyCourses

     

     

    1. OSAAMISTAVOITTEET

    Luentojen, kirjallisuuden ja harjoitusten kautta kurssi pyrkii kattamaan tärkeät brändin voiman johtamiseen liittyvät aiheet. Kurssin päätteeksi opiskelijoiden odotetaan:

    • omaavan selkeän käsityksen brändiin liittyvistä avainkäsitteistä, strategioista ja analyyttisistä työkaluista

    • tilanteen mukaan soveltavan tietoa, jolla on mahdollista synnyttää aito vuorovaikutus kuluttajan kanssa, vahvistaa kuluttajan brändisuhdetta sekä vaikuttaa kuluttajan käyttäytymiseen

    • tunnistavan brändäykseen liittyvät erityiset haasteet monimutkaisissa toimintaympäristöissä ja myös globaaleilla markkinoilla

    • omaavan "henkilökohtaisen näkemyksen” bränditeorioista ja malleista kuten myös kyvyn kriittisesti arvioida niiden sovellettavuutta ja hyötyä liikkeenjohdon ongelmissa

    2. SISÄLTÖ

    Kurssin teemat: Brändit ja brändijohtaminen, brändin rakentaminen ja positiointi, brändistrategiat ja niiden suunnittelu, brändien hyödyntäminen liiketoiminnassa (ml. yhteisbrändäys ja brändin laajennus), yritysbrändäys, brändipääoman ja brändin arvon mittaaminen ja johtaminen.  Teemojen käsittelyn myötä kurssi tarjoaa opiskelijoille näkökulman brändijohtamiseen kansainvälisellä ja globaalilla tasolla.

    Kurssin painopistealueita ovat brändien rooli ja niiden hyödyntäminen liiketoiminnan tuloksenteossa, brändistrategioiden suunnittelu ja toteutus, brändipääoman johtaminen ja mittaaminen myös valuuttamääräisenä arvona.


    3. TEHTÄVÄT

    Pareittain (tai yksilöharjoituksina) tehtävät harjoitukset (4)

    Ryhmätyö (1)

    4. KIRJALLISUUS

    Keller, Kevin Lane : Strategic brand management building, measuring and managing brand equity, 2003. Pakollinen.

    Luennoitsijan osoittamat artikkelit ja kirjojen kappaleita. Erityisesti kirjoista
    - Aaker ja Joachmistaler (2000) Brändien johtaminen ja
    - Kapferer (2004) New strategic brand management: creating and sustaining brand equity long term. 

    Kirjallisuudesta löytyy yksityiskohtaisempaa tietoa kurssin materiaalit -sivustolta.  


    5. AIKATAULU: LUENNOT JA HARJOITUKSET

    vko

    Luennot, aiheet ja luentosalit

    Ohjelmaan madollisesti tulevista muutoksista tiedotetaan erikseen 

    Tehtävät (palautus ja purkukeskustelu)

    9

    28.2. (pe)  17.00-19.30
    Johdanto kurssiin
    Mitä brändi on ja merkitsee - johdolle ja asiakkaille. 

    29.2. (la) 10.00 – 15.00
    Brändipääoma ja brändin arvo. Asiakaslähtöinen brändipääoma ja sen ulottuvuudet. 


    11

    13.3. (pe) 17.00-19.30
    Brändi-identiteetti: strategisen johtajan keskeinen työväline - rakentaa kykyä ylläpitää mielenkiintoa ja johdonmukaisuutta. 


    14.3. (la) 10.00 – 15.00
    Brändi-identiteetin tuominen käytäntöön ja positiointi. 
    Ph 1: Kulttuurinen brändinrakennus

    Ph 1: Kulttuurinen brändinrakennus 
    Pal. 12.3. to, klo 20
    Purku: 14.3. la

    14

    27.3. (pe) 17.00-19.30
    Brändi-arkkitehtuuri ja brändiportfolioiden johtaminen: tavoitteena selkeys, synergia ja tehokkuus.    


    28.3. (la) 10.00-15.00
    Porfoliostrategian ja arkkitehtuurin teema jatkuu. Brändin laajennus ja brändiyhteistyö keinoina vaikuttaa assosiaatioihin ja tulokseen. 
    Ph 2: Yritysbrän
    din ja työnantajabrändin rakentaminen

    Ph 2: Yritysbrändin ja työnantajbrändin rakentaminen 
    Pal. 26.3. to klo 20 
    Purku: 28.3. la


    15

    8.4. (ke) 17.00-19.30
    Brändielementit ja sekundaariset assosiaatiot rakentamassa brändipääomaa. 


    Ph 3: Kuluttajien rooli brändin rakentajina
    Pal.  9.4. to, klo 20
    Purku: 24.4. pe

    17

    24.4. (pe) 17.00-19.00 
    Brändi brändisuhteen osapuolena ja brändin inhimillistäminen

    Ph 3: Kuluttajien rooli brändin rakentajina 
                                       

    25.4. (la) 10.00-15.00

    Brändäys premiumiin- ja luksukseen.
    R
    yhmätyön purkukeskustelu: Gucci 
    ... Kertausta ja kurssipalautteen kerääminen.
    Ph 4: Brändi johtoryhmän työkaluksi
      

    Ph 4: Brändi johtoryhmän /johtamisen työvälineeksi 
    Pal. 23.4. to klo 20
    Purku 25.4. la

    Ryhmätyö: Pal. 20.4. ma klo 20
    Purku:  25.4. la


    Kuulustelut: 

    Kurssitenttiin ei ilmoittautumista
    Uusintoihin ilmoittaudutaan 

    5.5.2020. 16.00-19.00 
    1.6.2020,16.00–19.00 (uusinta)
    6.8.2020, 16.00-19.00   (uusinta)



    6.  TYÖMÄÄRÄ



    Osallistuminen luennoille 

    35 h

    Pareittain (tai yksilöharjoituksina) tehtävät harjoitukset

    25 h

    Ryhmätyö

     

    20 h

     

    Itsenäinen opiskelu ja kuulustelu

    76 + 4 h

    Yhteensä

    160t (6 op)

     

    7. KURSSIARVIOINTI

    Kokonaispisteet max. 50 p: joista kuulustelu 25 p, harjoitukset 25 p

    Luennot

     

    Ryhmätyö (20 %) Gucci Positive Luxury

    max. 10 p
    9 p + purkukeskustelu 1 p

    Pareittain tehtävät harjoitukset (28 %)

     

    max. 14 p
    4 x (3p + purkukeskustelu 0,5)

    Kurssipalaute: Sähköiseen lomakkeeseen vastaaminen (vain vastaaminen rekisteröityy, vastausten sisältö säilyy anonyyminä) 


    1 p 

    Kuulustelu (50 %)

     

    max. 25 p

    Arvosteluastekko:

    -19,9 p    -   hyl

    20-25,9    -   1

    26-31,9    -   2

    32-37,9    -   3

    38-43,9    -   4

    44-50       -   5



    8. EETTISET SÄÄNNÖT

    Aalto-yliopiston opiskelua koskevat eettiset säännöt ja niiden rikkomusten käsittely:

    https://into.aalto.fi/pages/viewpage.action?pageId=3772443



    9. MUITA ASIOITA 

    • Korvaavuudet: Korvaa aiemman kurssin 23E53000 Brands in Strategic Marketing








    • icon for activity
      KeskustelualueAnnouncements Keskustelualue
    • icon for activity
      KeskustelualueYleinen keskustelu Keskustelualue
    • Rajoitettu Saatavilla vasta, kun: Kuulut mihin tahansa ryhmään
      Vinkkifoorumi kirjojen saatavuudesta Keskustelualue

      Lisäsin keskustelufoorumin, jonne voitte kirjoittaa huomioitanne kirjojen saatavuudesta. Hakiessanne kirjoja, saatatte ehkä huomata, niitä löytyvän samasta paikasta enemmänkin. Tai ehkä teille on mahdollista sopia kirjojen jakamisesta pienissä ryhmissä. 

      En ole tätä toimintoa koskaan käyttänyt, mutta kokeillaa, josko tämä toimii. 

Kurssin etusivu

Kurssin etusivu

Seuraava osio

Materiaalit►
Ohita
Tulevat tapahtumat
Ladataan Ei tulevia tapahtumia
Siirry kalenteriin...
  • A23E53015 - Brändin voiman johtaminen ja arviointi, iltakurssi, 28.02.2020-05.05.2020
  • Osiot
  • Yleinen
  • Materiaalit
  • Tehtävät
  • Aaltolaisille
  • Aihe 4
  • Aihe 5
  • Aihe 6
  • Aihe 7
  • Aihe 8
  • Aihe 9
  • Aihe 10
  • Aihe 11
  • Aihe 12
  • Aihe 13
  • Etusivu
  • Kalenteri
  • Learner Metrics

Aalto logo

Tuki / Support
Opiskelijoille / Students
  • MyCourses instructions for students
  • email: mycourses(at)aalto.fi
Opettajille / Teachers
  • MyCourses help
  • MyTeaching Support form
Palvelusta
  • MyCourses rekisteriseloste
  • Tietosuojailmoitus
  • Palvelukuvaus
  • Saavutettavuusseloste
About service
  • MyCourses protection of privacy
  • Privacy notice
  • Service description
  • Accessibility summary
Service
  • MyCourses registerbeskrivining
  • Dataskyddsmeddelande
  • Beskrivining av tjänsten
  • Sammanfattning av tillgängligheten

Käytät vierailijatunnusta (Kirjaudu)
  • Koulut
    • Insinööritieteiden korkeakoulu (ENG)
    • Kauppakorkeakoulu (BIZ)
    • Kemian tekniikan korkeakoulu (CHEM)
    • – Oppaita opiskelijalle (CHEM)
    • – Raportinkirjoitusohje (CHEM)
    • Perustieteiden korkeakoulu (SCI)
    • Sähkötekniikan korkeakoulu (ELEC)
    • Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu (ARTS)
    • Kielikeskus
    • Avoin yliopisto
    • Kirjasto
    • Aalto-yliopiston pedagoginen koulutus
    • UNI (tentit)
    • Sandbox
  • Palvelulinkit
    • MyCourses
    • - MyCourses ohjeita opettajille
    • - MyCourses ohjeita opiskelijoille
    • - Varaa online aika digitaalisen opetuksen asiantuntijalta (opetttajille)
    • - Opetuksen digitaaliset työvälineet
    • - Opetuksen tietosuojaa opettajille
    • - Työtila opinnäyteohjaukseen
    • Sisu
    • Opiskelijan opas
    • Courses.aalto.fi
    • Kirjasto- ja tietopalvelut
    • - Tiedonhakijan oppaat
    • - Imagoa / Avoin tiede ja kuvien käyttö
    • Tietotekniikkapalvelut
    • Kampuskartat
    • - Etsi tiloja ja tarkista rakennusten aukioloajat
    • Ruokalistat.net
    • AYY Aalto-yliopiston ylioppilaskunta
    • Aallon yhteisötori
  • ALLWELL?
    • Opiskelutaidot
    • Opiskelijan ohjaus ja tuki
    • Starting Point of Wellbeing
    • AllWell?-opiskeluhyvinvointikyselystä
  •   ‎(fi)‎
    •   ‎(en)‎
    •   ‎(fi)‎
    •   ‎(sv)‎