Skip to main content
MyCourses MyCourses
  • Schools
    School of Arts, Design, and Architecture (ARTS) School of Business (BIZ) School of Chemical Engineering (CHEM) –sGuides for students (CHEM) – Instructions for report writing (CHEM) School of Electrical Engineering (ELEC) School of Engineering (ENG) School of Science (SCI) Language Centre Open University Library Aalto university pedagogical training program UNI (exams) Sandbox
  • CORONAVIRUS INFO
    Koronavirus - tietoa opiskelijalle Coronavirus - information for students Coronavirus - information för studerande Corona help for teachers
  • Service Links
    MyCourses - Instructions for Teachers - Teacher book your online session with a specialist - Digital tools for teaching - Personal data protection instructions for teachers - Instructions for Students - Workspace for thesis supervision Sisu Into portal for students Courses.aalto.fi Library Services - Resourcesguides - Imagoa / Open science and images IT Services Campus maps - Search spaces and see opening hours Restaurants in Otaniemi ASU Aalto Student Union Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    Study Skills Support for Studying Starting Point of Wellbeing About AllWell? study well-being questionnaire
  •   ‎(en)‎
      ‎(en)‎   ‎(fi)‎   ‎(sv)‎
  • Toggle Search menu
  • Hi guest! (Log in)

close

Can not find the course?
try also:

  • Sisu
  • Courses.aalto.fi

Oppiminen ja opetus yliopistossa (5 op) sl. 2020

  1. Home
  2. Courses
  3. Personnel training
  4. aalto univers...
  5. oppiminen ja ...
  6. Sections
  7. Materiaalit
 
Syllabus

Materiaalit

  • Materiaalit

    Materiaalit

    Oppiminen ja opetus

    • Behaviorism, cognitivism, constructivism & learning and instructional theory: 
      A brief overview of theoretical perspectives, learning theory, and instructional theory.
    • Innostu ja onnistu opetuksessa
    • Yliopistopedagogiikka-lehti (Yliopistopedagogiikka-lehti, Journal of University Pedagogy in English, is an academic journal specialized in questions about teaching and learning. The journal is published by Peda-forum, a collaborative network of experts on university pedagogy).
    • Journal of Engineering Education (an research journal, published by American Society for Engineering Education)
    • Get inspired! A guide for successful teaching (Marianne Hemminki, Miia Leppänen and Taru Valovirta, Aalto University)
    • Teaching competence assessment - Guidelines for a candidate (includes the instruction for a teaching portfolio)
    • Flippaukseen liittyviä artikkeleita: Excel-dokumentin on koonnut Erkki Saarelainen Itä-Suomen -yliopistosta. Dokumentissa on listattu: Artikkeiln nimi, tutkimustyyppi ja tutkimuksen tavoite.
    • Teaching for quality learning at university : what the student does
      Chapter 2. Teaching according to how students learn - Levels of thinking about teaching
      Biggs, J. B., Tang, C. S., & Society for Research into Higher Education. (2011). Teaching for Quality Learning at University : What the Student Does (Vol. 4th ed). Maidenhead: McGraw-Hill Education
    • Academic tribes and territories : intellectual enquiry and the cultures of disciplines
      Becher, T. & Trowler, P. R. (2001). Academic tribes and territories : intellectual enquiry and the cultures of disciplines

    Asiantuntijuusmateriaaleja

    Kurssin yhtenä näkökulmana on oman opetusalan ja työelämän välisen yhteyden tiedostaminen ja sen merkityksen pohtiminen oman opetuksen näkökulmasta. Tarkoituksena on tutustua oman opetusalan erityispiirteisiin sekä työelämän edellyttämän asiantuntijuuden ja koulutuksen väliseen yhteyteen. Tehtävää työstetään kurssin aikana erillisten ohjeiden mukaan. Tehtävää varten, tutustu ainakin yhteen oman opetusalasi näkökulmasta relevanttiin julkaisuun: 

    • TEKin julkaisu 2018: Vastavalmistuneiden kysely
    • RIL:n raportteja ja selvityksiä
    • Suomen Ekonomien julkaisut 2016-2017
    • SEFE:n raportteja:  Ekonomikoulutuksen laadunarviointi.
    • Herranen, Houni & Karttunen (2013): Pitäisi laajentaa työalaansa. Kuvataiteilijan ammattirooli ja osaamistarpeet tulevaisuuden työelämässä. Cuporen julkaisuja 21. 
    • Aallon urapalvelujen sivuille on myös koottu linkkejä: http://www.aalto.fi/fi/studies/career_surveys/ 
    • 21st Century Graduate Skills: Short Guide: Creativity Skills https://www.heacademy.ac.uk/sites/default/files/short-guide-creativity.pdf
    • What are the 21st-century skills every student needs?
    • World economic forum. http://www.weforum.org/agenda/2016/03/21st-century-skills-future-jobs-students
    • The Future of Jobs Employment, Skills and Workforce Strategy for the Fourth Industrial Revolution. Executive summary. January 2016. http://www3.weforum.org/docs/WEF_FOJ_Executive_Summary_Jobs.pdf
    • Tynjälä, P (2005). Konstruktivistinen oppimiskäsitys ja asiantuntijuuden edellytysten rakentaminen koulutuksessa
    • Opettajan muuttuvat roolit - yhdessä yhteisölliseen opetuksen kehittämiseen (toim.) (2013):  Lampinen Maija (toim.), Hakula Harri, Hirsto Laura, Huuki Juha, Karinen Reetta, Kauranne Heikki, Kiviluoma Panu, Liinaharja Markku, Lähteenmäki Anne, Mattila Hanna, Miihkinen Antti, Mälkki Helena, Paatero Jukka, Pollari-Malmi Kerttu, Syrjäkari Maire, Vahtikari Katja ja Virtanen Tuija.  
    •  Hyvä yliopisto-opettajuus – kysymyksiä ja vastauksia yliopistopedagogisen koulutusvuoden varrelta (toim) (2015).Syrjäkari Maire (toim.), Koponen Jenni (toim.), Tuominen Jasmiina (toím.), Kiesi Timo, Kyösola Satu, Nikoskinen Keijo, Ojapelto Antti, Riihiaho Sirpa, Sistonen Esko, Tuomisto Filip, Ahonen-Rainio Paula, Kähkönen Elina, Mäki Eerikki, Palomäki Kalle, Partanen Jukka, Parviainen Jukka ja Tammi Joni.

    Reflektio
    • Moon Jenny, 2005: Guide for Busy Academics No. 4: https://nursing-midwifery.tcd.ie/assets/director-staff-edu-dev/pdf/Guide-for-Busy-Academics-No1-4-HEA.pdf
    • Moon Jenny, 2005: Reflection in Higher Education Learning:  https://www.researchgate.net/profile/Jenny_Moon2/publication/255648945_PDP_Working_Paper_4_Reflection_in_Higher_Education_Learning/links/5596672f08ae99aa62c76f45/PDP-Working-Paper-4-Reflection-in-Higher-Education-Learning.pdf

    • Restricted Not available unless: You are a(n) Student
      icon for activity FileKonstruktivistinen oppimiskäsitys ja asiantuntijuuden edellytysten rakentaminen koulutuksessa File
      PDF document

Previous section

◄Oma lähestymistapani opetukseen ja oppimiseen -essee

Next section

Aiemmin hankitun osaamisen arviointi (AHOT)►
Skip Upcoming events
Upcoming events
Loading There are no upcoming events
Go to calendar...
  • Oppiminen ja opetus yliopistossa (5 op) sl. 2020
  • Sections
  • Oppiminen ja opetus yliopistossa (5 op)
  • Ennakkotehtävät DL 14.9.2020
  • Lähipäivä 1, ZOOM-sessio: Yliopistopedagogiikka ja oppimisen teoriat: 15.9.2020
  • Lähipäivä 2, ZOOM-sessio: Lähestymistapa oppimiseen ja opetukseen sekä asiantuntijuus: 22.9.2020
  • Lähipäivä 3, Opetuksen laatu: 20.10.2020
  • Lähipäivä 4, ZOOM-sessio, Reflektio ja asiantuntijuus: 17.11.2020
  • Oma lähestymistapani opetukseen ja oppimiseen -essee
  • Materiaalit
  • Aiemmin hankitun osaamisen arviointi (AHOT)
  • Topic 9
  • Home
  • Calendar
  • Learner Metrics

Aalto logo

Tuki / Support
  • MyCourses help
  • mycourses(at)aalto.fi
Palvelusta
  • MyCourses rekisteriseloste
  • Tietosuojailmoitus
  • Palvelukuvaus
  • Saavutettavuusseloste
About service
  • MyCourses protection of privacy
  • Privacy notice
  • Service description
  • Accessibility summary
Service
  • MyCourses registerbeskrivining
  • Dataskyddsmeddelande
  • Beskrivining av tjänsten
  • Sammanfattning av tillgängligheten

Hi guest! (Log in)
  • Schools
    • School of Arts, Design, and Architecture (ARTS)
    • School of Business (BIZ)
    • School of Chemical Engineering (CHEM)
    • –sGuides for students (CHEM)
    • – Instructions for report writing (CHEM)
    • School of Electrical Engineering (ELEC)
    • School of Engineering (ENG)
    • School of Science (SCI)
    • Language Centre
    • Open University
    • Library
    • Aalto university pedagogical training program
    • UNI (exams)
    • Sandbox
  • CORONAVIRUS INFO
    • Koronavirus - tietoa opiskelijalle
    • Coronavirus - information for students
    • Coronavirus - information för studerande
    • Corona help for teachers
  • Service Links
    • MyCourses
    • - Instructions for Teachers
    • - Teacher book your online session with a specialist
    • - Digital tools for teaching
    • - Personal data protection instructions for teachers
    • - Instructions for Students
    • - Workspace for thesis supervision
    • Sisu
    • Into portal for students
    • Courses.aalto.fi
    • Library Services
    • - Resourcesguides
    • - Imagoa / Open science and images
    • IT Services
    • Campus maps
    • - Search spaces and see opening hours
    • Restaurants in Otaniemi
    • ASU Aalto Student Union
    • Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    • Study Skills
    • Support for Studying
    • Starting Point of Wellbeing
    • About AllWell? study well-being questionnaire
  •   ‎(en)‎
    •   ‎(en)‎
    •   ‎(fi)‎
    •   ‎(sv)‎