TU-C9291 - Viestintä ja digitaalinen media, 14.01.2021-27.05.2021
Kurssiasetusten perusteella kurssi on päättynyt 27.05.2021 Etsi kursseja: TU-C9291
Osion kuvaus
-
-
Toiseen luentoon liittyvät lisämateriaalit:
Kirja:
The Advertising Concept Book, Barry Pete, 2016
Podcastit:
Johanna Vehkoo - Disinformaatio ja valeuutiset, VastuullisuusPodcast, 11.9.2020
Disinformation is Solvable , Solvable podcast, 21.10.2020
Artikkelit:
How Social Media’s Obsession with Scale Supercharged Disinformation, Harvard Business Review 13.1.2021
How to Hold Social Media Accountable for Undermining Democracy, Harvard Business Review 11.1.2021
-
Kolmannen luennon lisämateriaalit
Opening the Black Box of Content Marketing -tutkimusraportti
Kymmenen väitettä sisältömarkkinoinnista, Hanna Reinikainen, Mari Ainasoja, Sanna Rytövuori, Niina Uusitalo, Elina Vulli, Matias Lievonen, Vilma Luoma-aho, Andra Aldea-Löppönen, Susanne Cederberg, Jyväskylän yliopisto, 2018
Artikkelit
The Basic Social Media Mistakes Companies Still Make, HBR, 2018
13 Types Of Digital Content That Can Enhance A Company's Online Presence, Forbes, 2020
-
Neljännnen luennon lisämateriaalit
Kirja:
Sisältömarkkinoinnin työkalut (Luku 3: Sisältöstrategia ja työkalut sisältöjen strategiseen suunnitteluun), Hakola, Hiila & Rummukainen, Alma Talent, 2019
Artikkelit:
Digimarkkinoinnin työkalut osa 2: tavoitteet ja mittarit, Rummukainen, vapamedia.fi, 2018
Seitsemän periaatetta, joilla onnistut viestinnän mittaamisessa, Kranjc, viestijat.fi, 3.8.2020
-
Viidenteen luentoon liittyvä lisähuomio
Felicitas Mehiläinen: https://www.vapamedia.fi/tyot/
Strateginen oivallus
Tutkimusten mukaan jopa joka viides suomalainen nainen on tahattomasti lapseton ja lähes joka seitsemäs raskaus päättyy keskenmenoon. Toisaalta taas joka kuudes alle 34-vuotiaista naisista on vapaaehtoisesti lapseton. Felicitas Mehiläinen halusi lähteä lisäämään tietoisuutta lapsettomuudesta ja siitä, miten aihetta kannattaa lähestyä, jotta lapsettomien oikeus henkilökohtaiseen kokemukseen toteutuisi.
Tunnistimme lapsettomuuteen liittyvät syvemmät haasteet ja faktan, että lapsettomuus on fyysisen asian lisäksi vahvasti sosiaalinen kokemus. Siksi parasta palvelua Felicitaksen asiakkaille – ja kaikille lapsettomille – oli nostaa esille sosiaaliset kokemukset rehellisesti ja samaistuttavasti.
-
Viidennen luennon lisämateriaalit:
Kirja:
Vos, M., Molen, I. & Mykkänen, M. (2017) Communication in trubulent times: exploring issue arenas and crisis communication to enhance organisational resilience. Jyväskylä University, School of Business and Economics
Artikkelit:
Why we so often undervalue strategic insight, Forbes 2017
How competitive forces shape strategy, HBR, 1979
Videot:
The Known Unknown -dokumentin traileri, 2014
Saman ohjaajan aiempi The Fog of War -dokumentin traileri, 2003
PEST Analysis, InternationalHub, 2014
Tietolähteitä:
-
Kuudennen luennon lisämateriaalit
Julkaisu
Elämäntavat pandemian jälkeen, Sitra, 2020
Artikkelit
To Get More Out of Social Media, Think Like an Anthropologist, HBR, 2016
Videot
Dokumenttisarja: Rokoitevastaisuuden soturit, YLE Areena, 2021
-
Seitsemännen luennon lisämateriaalit
Artikkelit
Why Your Brain Loves Good Storytelling, HBR, 2014
How Stories Change The Brain, UC Berkeley, 2013
Konseptit sekaisin, Kielikello.fi, 1993
Videot
Empathy, Neurochemistry and the Dramatic Arc, Paul Zak
-
Kahdeksannen luennon lisämateriaalit
Kirjat
Sisältömarkkinoinnin työkalut (Luku 4: sisällön suunnittelu ja jatkuva sisällöntuotanto), Hakola, Hiila & Rummukainen, Alma Talent, 2019
Blogi
Sisältömarkkinoinnin mallit, osa 1 – Hero, Hub, Help, Rummukainen, vapamedia.fi
Sisältömarkkinoinnin mallit osa 2 – Big Rock, Rummukainen, vapamedia.fi
Sisältömarkkinoinnin mallit osa 3 – Content Pillars, Rummukainen, vapamedia.fi
Sisältömarkkinoinnin mallit osa 4 – REAN, Rummukainen, vapamedia.fi
Artikkelit
Schedule Your Content, Think With Google, 2015 (Hero, Hub Help)
-
Yhdeksännen luennon lisämateriaalit
Blogi
Apua työskentelyyn
Project Mid-way Evaluation -työpajatehtävä, Hyper Island Toolbox
29 Inspiring Examples of Public Relations Campaigns and Tactics to Inspire Your Strategy, CoSchedule
Esimerkkejä palkituista kampanjoista: Cannes Lions winners down the years: 10 of the most memorable ads, The Drum
-