Moduuli 2: Kurssin arvioinnin suunnittelu sekä arviointirubriikki ja -matriisi
Pohjaksi arviointimatriisin ja -rubriikkien työstämiseen tutustutaan niin Bloomin taksonomiaan oppimisen tasoista kuin John Biggsin esittelemään linjakkaan opetuksen malliin. Näistä voit lukea lisää kurssin lisälukemistosta (alla videoiden jälkeen).
Best practices from Aalto teachers:
Sitten voit siirtyä tämän moduulin tehtävään: Arviointirubriikki ja itsearviointi.
Lisämateriaalia:
Video MyCoursesin assignment-aktiviteettiin liitetyn arviointirubriikin luomisesta: https://aalto.cloud.panopto.eu/Panopto/Pages/Viewer.aspx?id=0c7e234d-d55f-44db-8ebf-a98100ad938d&start=809.404
Adams NE. Bloom's taxonomy of cognitive learning objectives. J Med Libr Assoc. 2015 Jul;103(3):152-3.
Biggs, John (2003). Aligning teaching for constructing learning. Higher Education Academy.
Hailikari, Telle, väitöskirja 2009. Assessing university students' prior knowledge : implications for theory and practice.
Lisälukemista itsearvioinnista korkeakoulussa:
Boud, D. (1995). Enhancing Learning Through Self-assessment (1st ed.). Routledge. - valitse kiinnostuksesi mukaan
Tan, Kelvin (2007) Conceptions of self-assessment: What is needed for long term learning? in Rethinking Assessment in Higher Education: Learning for the Longer Term. Routledge.
Taras, Maddalena (2010). Student self-assessment: processes and consequences Teaching in Higher Education, 15:2, 199-209.