Skip to main content
MyCourses MyCourses
  • Schools
    School of Arts, Design, and Architecture (ARTS) School of Business (BIZ) School of Chemical Engineering (CHEM) –sGuides for students (CHEM) – Instructions for report writing (CHEM) School of Electrical Engineering (ELEC) School of Engineering (ENG) School of Science (SCI) Language Centre Open University Library Aalto university pedagogical training program UNI (exams) Sandbox
  • Service Links
    MyCourses - Instructions for Teachers - Teacher book your online session with a specialist - Digital tools for teaching - Personal data protection instructions for teachers - Instructions for Students - Workspace for thesis supervision Sisu Student guide Courses.aalto.fi Library Services - Resourcesguides - Imagoa / Open science and images IT Services Campus maps - Search spaces and see opening hours Restaurants in Otaniemi ASU Aalto Student Union Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    Study Skills Support for Studying Starting Point of Wellbeing About AllWell? study well-being questionnaire
  •   ‎(en)‎
      ‎(en)‎   ‎(fi)‎   ‎(sv)‎
  • Toggle Search menu
  • Hi guest! (Log in)

close

Can not find the course?
try also:

  • Sisu
  • Courses.aalto.fi

Kohti joustavaa arviointia 2022

  1. Home
  2. Courses
  3. Personnel training
  4. aalto univers...
  5. kohti joustav...
  6. Sections
  7. moduuli 2: ku...
 
Syllabus
 

Moduuli 2: Kurssin arvioinnin suunnittelu sekä arviointirubriikki ja -matriisi

  • Moduuli 2: Kurssin arvioinnin suunnittelu sekä arviointirubriikki ja -matriisi

    Moduuli 2: Kurssin arvioinnin suunnittelu sekä arviointirubriikki ja -matriisi

    Tämän moduulin teemana on kurssin arvioinnin suunnittelu sekä arviointimatriisi ja -rubriikki. Ensin katsot videon, joka käsittelee kurssin arvioinnin suunnittelussa huomioitavia tekijöitä, ja sitten opit, miten voit tukea opiskelijaa ja helpottaa omaa työtäsi rubriikilla. Pääset myös oppimaan Aallon opettajien parhaita käytänteitä, kun professori Heidi Falkenbach kertoo oman kurssinsa rubriikista. Tämän jälkeen sinulla on mahdollisuus soveltaa opittua käytännössä ja alkaa työstää arviointirubriikkia, jota voit käyttää omalla kurssillasi.

    Pohjaksi arviointimatriisin ja -rubriikkien työstämiseen tutustutaan niin Bloomin taksonomiaan oppimisen tasoista kuin John Biggsin esittelemään linjakkaan opetuksen malliin. Näistä voit lukea lisää kurssin lisälukemistosta (alla videoiden jälkeen).




    Rubriikki apuna arvioinnissa



    Bloomin taksonomia



    Best practices from Aalto teachers:

    Interview with Dr. Heidi Falkenbach: "Why do I use rubrics?"



    Sitten voit siirtyä tämän moduulin tehtävään: Arviointirubriikki ja itsearviointi.

    Lisämateriaalia:

    Video MyCoursesin assignment-aktiviteettiin liitetyn arviointirubriikin luomisesta: https://aalto.cloud.panopto.eu/Panopto/Pages/Viewer.aspx?id=0c7e234d-d55f-44db-8ebf-a98100ad938d&start=809.404

    Adams NE. Bloom's taxonomy of cognitive learning objectives. J Med Libr Assoc. 2015 Jul;103(3):152-3. 

    Biggs, John (2003). Aligning teaching for constructing learning. Higher Education Academy. 

    Hailikari, Telle, väitöskirja 2009. Assessing university students' prior knowledge : implications for theory and practice.


    Lisälukemista itsearvioinnista korkeakoulussa: 

    Boud, D. (1995). Enhancing Learning Through Self-assessment (1st ed.). Routledge. - valitse kiinnostuksesi mukaan

    Tan, Kelvin (2007) Conceptions of self-assessment: What is needed for long term learning? in Rethinking Assessment in Higher Education: Learning for the Longer Term. Routledge.

    Taras, Maddalena (2010). Student self-assessment: processes and consequences Teaching in Higher Education, 15:2, 199-209.

    Ventista, Ourania Maria (2018). Self-assessment in Massive Open Online Courses E-Learning and Digital Media 2018, Vol. 15(4) 165–175.


    Previous section

    ◄Moduuli 1: Johdanto

    Next section

    Moduuli 3: Arvioinnin laatu, luotettavuus ja vilppi►
    Skip Upcoming events
    Upcoming events
    Loading There are no upcoming events
    Go to calendar...
    • Kohti joustavaa arviointia 2022
    • Sections
    • Tervetuloa kurssille
    • Moduuli 1: Johdanto
    • Moduuli 2: Kurssin arvioinnin suunnittelu sekä arviointirubriikki ja -matriisi
    • Moduuli 3: Arvioinnin laatu, luotettavuus ja vilppi
    • Moduuli 4: Arvioinnin monimuotoisuus ja kuormitus
    • Moduuli 5: Arvioinnin työkalut
    • Kurssin tehtävät
    • Kurssin lisälukemisto, linkit ja vinkit
    • Palaute, FAQ ja yhteystiedot
    • Home
    • Calendar
    • Learner Metrics

    Aalto logo

    Tuki / Support
    • MyCourses help
    • mycourses(at)aalto.fi
    Palvelusta
    • MyCourses rekisteriseloste
    • Tietosuojailmoitus
    • Palvelukuvaus
    • Saavutettavuusseloste
    About service
    • MyCourses protection of privacy
    • Privacy notice
    • Service description
    • Accessibility summary
    Service
    • MyCourses registerbeskrivining
    • Dataskyddsmeddelande
    • Beskrivining av tjänsten
    • Sammanfattning av tillgängligheten
    
    Hi guest! (Log in)
    • Schools
      • School of Arts, Design, and Architecture (ARTS)
      • School of Business (BIZ)
      • School of Chemical Engineering (CHEM)
      • –sGuides for students (CHEM)
      • – Instructions for report writing (CHEM)
      • School of Electrical Engineering (ELEC)
      • School of Engineering (ENG)
      • School of Science (SCI)
      • Language Centre
      • Open University
      • Library
      • Aalto university pedagogical training program
      • UNI (exams)
      • Sandbox
    • Service Links
      • MyCourses
      • - Instructions for Teachers
      • - Teacher book your online session with a specialist
      • - Digital tools for teaching
      • - Personal data protection instructions for teachers
      • - Instructions for Students
      • - Workspace for thesis supervision
      • Sisu
      • Student guide
      • Courses.aalto.fi
      • Library Services
      • - Resourcesguides
      • - Imagoa / Open science and images
      • IT Services
      • Campus maps
      • - Search spaces and see opening hours
      • Restaurants in Otaniemi
      • ASU Aalto Student Union
      • Aalto Marketplace
    • ALLWELL?
      • Study Skills
      • Support for Studying
      • Starting Point of Wellbeing
      • About AllWell? study well-being questionnaire
    •   ‎(en)‎
      •   ‎(en)‎
      •   ‎(fi)‎
      •   ‎(sv)‎