Moduuli 3: Arvioinnin laatu, luotettavuus ja vilppi
Tässä moduulissa käsitellään arvioinnin laatua, luotettavuutta sekä näkökulmia vilppiin.
Aalto-yliopistossa opettaja voi ottaa käyttöön myös TurnitIn-järjestelmän MyCoursesissa. TurnitIn on apuväline tieteellisen kirjoittamisen opettelussa sekä plagioinnin tunnistamiseen. Käytännössä ohjelma vertaa opiskelijan tekstiä isoon määrään tekstejä eri lähteistä, kuten kustantajilta, internetistä ja koulutuksen järjestäjiltä (mukaan lukien yliopistot) ja etsii samankaltaisuuksia.
Siirry seuravaaksi teemaan liittyvään Tehtävään 3: Holistinen kurssiarviointi ja ulkoinen arviointi.
Lisälukemista:
Bayraktar, Breana (2020). Tip: Authentic Assessment Tips for teaching professors.Dawson, Phillip. Defending Assessment Security in a Digital World : Preventing e-Cheating and Supporting Academic Integrity in Higher Education. Abingdon, Oxon ; Routledge, 2021. Print. (Löytyy Aallon oppimiskeskuksen valikoimista) TAI blogikirjoitus siihen perustuen täällä.Aparna Chirumamilla, Guttorm Sindre & Anh Nguyen-Duc (2020): Cheatingin e-exams and paper exams: the perceptions of engineering students and teachers in Norway,Assessment & Evaluation in Higher Education.Lisälukemista vertaisarvioinnista:
Ineke van den Berg, Wilfried Admiraal & Albert Pilot (2006) Design principles and outcomes of peer assessment in higher education, Studies in Higher Education, 31:3, 341-356
Michael Mogessie Ashenafi (2017) Peer-assessment in higher education – twenty-first century practices, challenges and the way forward, Assessment & Evaluation in Higher Education, 42:2, 226-251