Skip to main content
MyCourses MyCourses
  • Schools
    School of Arts, Design, and Architecture (ARTS) School of Business (BIZ) School of Chemical Engineering (CHEM) –sGuides for students (CHEM) – Instructions for report writing (CHEM) School of Electrical Engineering (ELEC) School of Engineering (ENG) School of Science (SCI) Language Centre Open University Library Aalto university pedagogical training program UNI (exams) Sandbox
  • Service Links
    MyCourses - MyCourses instructions for Teachers - MyCourses instructions for Students - Teacher book your online session with a specialist - Digital tools for teaching - Personal data protection instructions for teachers - Workspace for thesis supervision Sisu Student guide Courses.aalto.fi Library Services - Resourcesguides - Imagoa / Open science and images IT Services Campus maps - Search spaces and see opening hours Restaurants in Otaniemi ASU Aalto Student Union Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    Study Skills Guidance and support for students Starting Point of Wellbeing About AllWell? study well-being questionnaire
  •   ‎(en)‎
      ‎(en)‎   ‎(fi)‎   ‎(sv)‎
  • Toggle Search menu
  • Hi guest! (Log in)

close

Can not find the course?
try also:

  • Sisu
  • Courses.aalto.fi

Kohti joustavaa arviointia 2023

  1. Home
  2. Courses
  3. Personnel training
  4. aalto univers...
  5. kohti joustav...
  6. Sections
  7. moduuli 3: ar...
 
Syllabus
 

Moduuli 3: Arvioinnin laatu, luotettavuus ja vilppi

  • Moduuli 3: Arvioinnin laatu, luotettavuus ja vilppi

    Moduuli 3: Arvioinnin laatu, luotettavuus ja vilppi

    Tässä moduulissa käsitellään arvioinnin laatua, luotettavuutta sekä näkökulmia vilppiin.


    Arvioinnin luotettavuus



    Best practices from Aalto teachers:
    Tarvitaanko tenttejä?

    Ensimmäisessä podcastissa äänessä ovat Desing factorya luotsaava Kalevi Ekman ja Sähkötekniikan korkeakoulun professori Keijo Nikoskinen keskustelemassa tentin tarpeellisuudesta. Toisessa podcastissa virtausmekaniikan yliopistonlehtori Tommi Mikkola avaa omia näkökulmiaan arvioinnin luotettavuuteen ja insinööritaitojen kehittämiseen tenttimisen keinoilla.


    "Joustavan tenttiratkaisun kokeilu" Haastateltavana Tommi Mikkola



    Aalto-yliopistossa opettaja voi ottaa käyttöön myös TurnitIn-järjestelmän MyCoursesissa. TurnitIn on apuväline tieteellisen kirjoittamisen opettelussa sekä plagioinnin tunnistamiseen. Käytännössä ohjelma vertaa opiskelijan tekstiä isoon määrään tekstejä eri lähteistä, kuten kustantajilta, internetistä ja koulutuksen järjestäjiltä (mukaan lukien yliopistot) ja etsii samankaltaisuuksia. 

    TurnitIn toimii parhaimmillaan proaktiivisesti, sillä se on hyvä työkalu opettamaan oman tieteellisen tekstin kirjoittamista, akateemista luotettavuutta ja hyviä akateemisia käytänteitä. Opiskelijan näkökulmasta TurnitInin merkitsevät osiot ovat kertovat siitä, että sitaattimerkit saattavat puuttua tai että opiskelijan on syytä uudelleenmuotoilla kirjoittamansa teksti lähteen ydinajatusten ympärille selkeämmin omin sanoin. Opettaja puolestaan voi, paitsi havaita plagiointia, myös käyttää TurnitIniä pedagogisena työkaluna aina esseistä lopputöihin, sillä työkalu mahdollistaa opiskelijan ohjauksen ja arvioinnin. 

    Lue lisää Turninitin käytöstä  https://wiki.aalto.fi/display/turnitinfi/

    Perehdy alla oleviin Aalto-yliopiston arviointia koskeviin eettisiin ohjeisiin. Eettisten ohjeiden käsittely opiskelijoiden kanssa on myös hyvä tehdä aina kurssin aluksi.

    • icon for activity
      PageAalto-yliopiston Eettiset ohjeet arviointityön tukena Page
    • Siirry seuravaaksi teemaan liittyvään Tehtävään 3: Holistinen kurssiarviointi ja ulkoinen arviointi.

    • Lisälukemista:

      Bayraktar, Breana (2020). Tip: Authentic Assessment Tips for teaching professors.

      Dawson, Phillip. Defending Assessment Security in a Digital World : Preventing e-Cheating and Supporting Academic Integrity in Higher Education. Abingdon, Oxon ; Routledge, 2021. Print. (Löytyy Aallon oppimiskeskuksen valikoimista) TAI blogikirjoitus siihen perustuen täällä.

      Aparna Chirumamilla, Guttorm Sindre & Anh Nguyen-Duc (2020): Cheatingin e-exams and paper exams: the perceptions of engineering students and teachers in Norway,Assessment & Evaluation in Higher Education.

      Lisälukemista vertaisarvioinnista: 

      Ineke van den Berg, Wilfried Admiraal & Albert Pilot (2006) Design principles and outcomes of peer assessment in higher education, Studies in Higher Education, 31:3, 341-356

      Michael Mogessie Ashenafi (2017) Peer-assessment in higher education – twenty-first century practices, challenges and the way forward, Assessment & Evaluation in Higher Education, 42:2, 226-251


Previous section

◄Moduuli 2: Kurssin arvioinnin suunnittelu sekä arviointirubriikki ja -matriisi

Next section

Moduuli 4: Arvioinnin monimuotoisuus ja kuormitus►
Skip Upcoming events
Upcoming events
Loading
Site event MyCourses maintenance, service out of use
Monday, 12 June, 10:00 » 17:00

Go to calendar...
  • Kohti joustavaa arviointia 2023
  • Sections
  • Tervetuloa kurssille
  • Moduuli 1: Johdanto
  • Moduuli 2: Kurssin arvioinnin suunnittelu sekä arviointirubriikki ja -matriisi
  • Moduuli 3: Arvioinnin laatu, luotettavuus ja vilppi
  • Moduuli 4: Arvioinnin monimuotoisuus ja kuormitus
  • Moduuli 5: Arvioinnin työkalut
  • Kurssin tehtävät
  • Kurssin lisälukemisto, linkit ja vinkit
  • Palaute, FAQ ja yhteystiedot
  • Home
  • Calendar
  • Learner Metrics

Aalto logo

Tuki / Support
Opiskelijoille / Students
  • MyCourses instructions for students
  • email: mycourses(at)aalto.fi
Opettajille / Teachers
  • MyCourses help
  • MyTeaching Support form
Palvelusta
  • MyCourses rekisteriseloste
  • Tietosuojailmoitus
  • Palvelukuvaus
  • Saavutettavuusseloste
About service
  • MyCourses protection of privacy
  • Privacy notice
  • Service description
  • Accessibility summary
Service
  • MyCourses registerbeskrivining
  • Dataskyddsmeddelande
  • Beskrivining av tjänsten
  • Sammanfattning av tillgängligheten

Hi guest! (Log in)
  • Schools
    • School of Arts, Design, and Architecture (ARTS)
    • School of Business (BIZ)
    • School of Chemical Engineering (CHEM)
    • –sGuides for students (CHEM)
    • – Instructions for report writing (CHEM)
    • School of Electrical Engineering (ELEC)
    • School of Engineering (ENG)
    • School of Science (SCI)
    • Language Centre
    • Open University
    • Library
    • Aalto university pedagogical training program
    • UNI (exams)
    • Sandbox
  • Service Links
    • MyCourses
    • - MyCourses instructions for Teachers
    • - MyCourses instructions for Students
    • - Teacher book your online session with a specialist
    • - Digital tools for teaching
    • - Personal data protection instructions for teachers
    • - Workspace for thesis supervision
    • Sisu
    • Student guide
    • Courses.aalto.fi
    • Library Services
    • - Resourcesguides
    • - Imagoa / Open science and images
    • IT Services
    • Campus maps
    • - Search spaces and see opening hours
    • Restaurants in Otaniemi
    • ASU Aalto Student Union
    • Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    • Study Skills
    • Guidance and support for students
    • Starting Point of Wellbeing
    • About AllWell? study well-being questionnaire
  •   ‎(en)‎
    •   ‎(en)‎
    •   ‎(fi)‎
    •   ‎(sv)‎