Skip to main content
MyCourses MyCourses
  • Schools
    School of Arts, Design, and Architecture (ARTS) School of Business (BIZ) School of Chemical Engineering (CHEM) –sGuides for students (CHEM) – Instructions for report writing (CHEM) School of Electrical Engineering (ELEC) School of Engineering (ENG) School of Science (SCI) Language Centre Open University Library Aalto university pedagogical training program UNI (exams) Sandbox
  • Service Links
    MyCourses - Instructions for Teachers - Teacher book your online session with a specialist - Digital tools for teaching - Personal data protection instructions for teachers - Instructions for Students - Workspace for thesis supervision Sisu Student guide Courses.aalto.fi Library Services - Resourcesguides - Imagoa / Open science and images IT Services Campus maps - Search spaces and see opening hours Restaurants in Otaniemi ASU Aalto Student Union Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    Study Skills Support for Studying Starting Point of Wellbeing About AllWell? study well-being questionnaire
  •   ‎(en)‎
      ‎(en)‎   ‎(fi)‎   ‎(sv)‎
  • Toggle Search menu
  • Hi guest! (Log in)

close

Can not find the course?
try also:

  • Sisu
  • Courses.aalto.fi

Kohti joustavaa arviointia 2022

  1. Home
  2. Courses
  3. Personnel training
  4. aalto univers...
  5. kohti joustav...
  6. Sections
  7. kurssin lisä...
 
Syllabus

Kurssin lisälukemisto, linkit ja vinkit

  • Kurssin lisälukemisto, linkit ja vinkit

    Kurssin lisälukemisto, linkit ja vinkit

    Opettajapalveluiden ylläpitämästä Opit-blogista löydät ajankohtaisia kirjoituksia myös arvioinnin tueksi: 

    - MyCoursesin hyödyntämisestä vertaisarvioinnista

    - arviointimatriisin käytöstä

    - arvioinnin ja palautteen yhteyksiä avaava kirjoitus 


    Association for the Assessment of Learning in Higher Education -yhdistyksen toimittamia arviointiaiheisia podcasteja


    Muuta lisämateriaalia (nämä löytyvät myös teemoittain eri moduuleista):

    Henri Pesonen ja Juuso Henrik Nieminen: Huomioi oppimisen esteet, 2021. PS-kustannus. Erityisesti kappaleet: Mitä on inklusiivinen arviointi s177- 187 ja Monipuoliset arviointimenetelmät s.239-254  (lainattavissa esim. Aalto-yliopiston oppimiskeskuksesta)

    Rodríguez-Gómez, G., Ibarra-Sáiz, M.S. (2015). Assessment as Learning and Empowerment: Towards Sustainable Learning in Higher Education. In: Peris-Ortiz, M., Merigó Lindahl, J. (eds) Sustainable Learning in Higher Education. Innovation, Technology, and Knowledge Management. Springer, Cham.

    Virtanen, V., Postareff, L. & Hailikari, T. (2015). Millainen arviointi tukee elinikäistä oppimista? Yliopistopedagogiikka 22:1, 3–11. 

    Virtanen, A., Mäkinen, T., Klemola, U., Lauritsalo, K., & Tynjälä, P. (2020). Arviointi ja palaute oppimista tukemassa. Teoksessa M. Tarnanen, & E. Kostiainen (Toim.). 2020. Ilmiömäistä!: ilmiölähtöinen lähestymistapa uudistamassa opettajuutta ja oppimista. Jyväskylän yliopisto  

    VIDEO: Kirsti Lonka, miniluento ymmärryslähtöisestä arvioinnista ”Laaja-alainen osaaminen ja ilmiölähtöiset projektit” -kurssilla 7.10.2019.


    Boud, D. (1995). Enhancing Learning Through Self-assessment (1st ed.). Routledge. - valitse kiinnostuksesi mukaan

    Tan, Kelvin (2007) Conceptions of self-assessment: What is needed for long term learning? in Rethinking Assessment in Higher Education: Learning for the Longer Term. Routledge.

    Taras, Maddalena (2010). Student self-assessment: processes and consequences Teaching in Higher Education, 15:2, 199-209.

    Ventista, Ourania Maria (2018). Self-assessment in Massive Open Online Courses E-Learning and Digital Media 2018, Vol. 15(4) 165–175.

    Bishop, Peter C. (2012) The three horizons of educational change  On the Horizon, Vol. 20 No. 2, pp. 137-144.

    Hundley, Stephen & Kahn, Susan (2022) The 10 Meta-Trends in Higher Education Assessment Weave.

    Nieminen, Juuso Henrik (2019) Are we assessing 21st century skills based on 20th century standards? Bold.

    Marr, Bernard (2022) The 2 biggest Future Trends in Education. Forbes.

    OECD (2020) Taking stock of the present: Trends in Education and Schooling in Back to the Future of Education, OECD Publishing, Paris.

    Bayraktar, Breana (2020). Tip: Authentic Assessment Tips for teaching professors.

    Dawson, Phillip. Defending Assessment Security in a Digital World : Preventing e-Cheating and Supporting Academic Integrity in Higher Education. Abingdon, Oxon ; Routledge, 2021. Print. (Löytyy Aallon oppimiskeskuksen valikoimista) TAI blogikirjoitus siihen perustuen täällä.

    Aparna Chirumamilla, Guttorm Sindre & Anh Nguyen-Duc (2020): Cheatingin e-exams and paper exams: the perceptions of engineering students and teachers in Norway,Assessment & Evaluation in Higher Education.

    Ineke van den Berg, Wilfried Admiraal & Albert Pilot (2006) Design principles and outcomes of peer assessment in higher education, Studies in Higher Education, 31:3, 341-356

    Michael Mogessie Ashenafi (2017) Peer-assessment in higher education – twenty-first century practices, challenges and the way forward, Assessment & Evaluation in Higher Education, 42:2, 226-251

    Dawson, Phillip. Defending Assessment Security in a Digital World : Preventing e-Cheating and Supporting Academic Integrity in Higher Education. Abingdon, Oxon ;: Routledge, 2021. Print. (Löytyy Aallon oppimiskeskuksen valikoimista)  
    ja täällä blogimerkintä kirjasta: https://www.juusonieminen.com/blog/defending-assessment-security-in-a-digital-world

    Rytkönen& Virtakoivu (2019) Comparative student experiences on electronic examining in programming course -case C.

    Aparna Chirumamilla, Guttorm Sindre & Anh Nguyen-Duc (2020): Cheatingin e-exams and paper exams: the perceptions of engineering students and teachers in Norway,Assessment & Evaluation in Higher Education.


    Lisälukemista Aalto-yliopistossa käytössä oleviin opetusteknologioihin liittyen:
     

    Gradescope: 

    Yingjun Cao, Leo Porter, Soohyun Nam Liao, Rick Ord (2019). Paper or Online? A Comparison of Exam Grading Techniques 

    MyCourses (Moodle): 

    Koneru, Indira (2017). Exploring Moodle Functionality for Managing Open Distance Learning E-Assessments Turkish Online Journal of Distance Education: 18(4):129-141. 

    Sithara H. P. W. Gamage, Jennifer R. Ayres & Monica B. Behrend (2022). A systematic review on trends in using Moodle for teaching and learning International Journal of STEM education

    Turnitin: 

    Rolfe, Vivien (2011) Can Turnitin be used to provide instant formative feedback? British Journal of Educational Technology

    Peergrade: 

    Long, Liza (2020) Beyond “Good Job!”: How Online Peer Review Platforms Improved My Students’ Writing and Made My Life Easier, in Write What Matters by Liza Long; Amy Minervini; and Joel Gladd 


    Previous section

    ◄Kurssin tehtävät

    Next section

    Palaute, FAQ ja yhteystiedot►
    Skip Upcoming events
    Upcoming events
    Loading There are no upcoming events
    Go to calendar...
    • Kohti joustavaa arviointia 2022
    • Sections
    • Tervetuloa kurssille
    • Moduuli 1: Johdanto
    • Moduuli 2: Kurssin arvioinnin suunnittelu sekä arviointirubriikki ja -matriisi
    • Moduuli 3: Arvioinnin laatu, luotettavuus ja vilppi
    • Moduuli 4: Arvioinnin monimuotoisuus ja kuormitus
    • Moduuli 5: Arvioinnin työkalut
    • Kurssin tehtävät
    • Kurssin lisälukemisto, linkit ja vinkit
    • Palaute, FAQ ja yhteystiedot
    • Home
    • Calendar
    • Learner Metrics

    Aalto logo

    Tuki / Support
    • MyCourses help
    • mycourses(at)aalto.fi
    Palvelusta
    • MyCourses rekisteriseloste
    • Tietosuojailmoitus
    • Palvelukuvaus
    • Saavutettavuusseloste
    About service
    • MyCourses protection of privacy
    • Privacy notice
    • Service description
    • Accessibility summary
    Service
    • MyCourses registerbeskrivining
    • Dataskyddsmeddelande
    • Beskrivining av tjänsten
    • Sammanfattning av tillgängligheten
    
    Hi guest! (Log in)
    • Schools
      • School of Arts, Design, and Architecture (ARTS)
      • School of Business (BIZ)
      • School of Chemical Engineering (CHEM)
      • –sGuides for students (CHEM)
      • – Instructions for report writing (CHEM)
      • School of Electrical Engineering (ELEC)
      • School of Engineering (ENG)
      • School of Science (SCI)
      • Language Centre
      • Open University
      • Library
      • Aalto university pedagogical training program
      • UNI (exams)
      • Sandbox
    • Service Links
      • MyCourses
      • - Instructions for Teachers
      • - Teacher book your online session with a specialist
      • - Digital tools for teaching
      • - Personal data protection instructions for teachers
      • - Instructions for Students
      • - Workspace for thesis supervision
      • Sisu
      • Student guide
      • Courses.aalto.fi
      • Library Services
      • - Resourcesguides
      • - Imagoa / Open science and images
      • IT Services
      • Campus maps
      • - Search spaces and see opening hours
      • Restaurants in Otaniemi
      • ASU Aalto Student Union
      • Aalto Marketplace
    • ALLWELL?
      • Study Skills
      • Support for Studying
      • Starting Point of Wellbeing
      • About AllWell? study well-being questionnaire
    •   ‎(en)‎
      •   ‎(en)‎
      •   ‎(fi)‎
      •   ‎(sv)‎