Siirry pääsisältöön
MyCourses MyCourses
  • Koulut
    Insinööritieteiden korkeakoulu (ENG) Kauppakorkeakoulu (BIZ) Kemian tekniikan korkeakoulu (CHEM) – Oppaita opiskelijalle (CHEM) – Raportinkirjoitusohje (CHEM) Perustieteiden korkeakoulu (SCI) Sähkötekniikan korkeakoulu (ELEC) Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu (ARTS) Kielikeskus Avoin yliopisto Kirjasto Aalto-yliopiston pedagoginen koulutus UNI (tentit) Sandbox
  • CORONAVIRUS INFO
    Koronavirus - tietoa opiskelijalle Coronavirus - information for students Coronavirus - information för studerande Corona help for teachers
  • Palvelulinkit
    MyCourses - Ohjeita opettajille - Varaa online aika digitaalisen opetuksen asiantuntijalta (opetttajille) - Opetuksen digitaaliset työvälineet - Opetuksen tietosuojaa opettajille - Ohjeita opiskelijoille - Työtila opinnäyteohjaukseen Sisu Into-opiskelijaportaali Courses.aalto.fi Kirjasto- ja tietopalvelut - Tiedonhakijan oppaat - Imagoa / Avoin tiede ja kuvien käyttö Tietotekniikkapalvelut Kampuskartat - Etsi tiloja ja tarkista rakennusten aukioloajat Ruokalistat.net AYY Aalto-yliopiston ylioppilaskunta Aallon yhteisötori
  • ALLWELL?
    Opiskelutaidot Tukea opiskeluun Starting Point of Wellbeing AllWell?-opiskeluhyvinvointikyselystä
  •   ‎(fi)‎
      ‎(en)‎   ‎(fi)‎   ‎(sv)‎
  • Toggle Search menu
  • Käytät vierailijatunnusta (Kirjaudu)

close

PED-131.2200 Course Design Fall 2021

  1. Etusivu
  2. Kurssit
  3. henkilöstök...
  4. aalto-yliopis...
  5. ped-131.2200 ...
  6. Osiot
  7. 2. session 10...
 
Kurssiesite

2. Session 10.11.2021: Teaching and Assessment Methods

  • 2. Session 10.11.2021: Teaching and Assessment Methods

    2. Session 10.11.2021: Teaching and Assessment Methods

    Learning Outcomes: After this module you are able to

    • recognize different types of assessment methods
    • select appropriate assessment method for your course and justify your choices
    • discuss how group size effects on selection of teaching methods
    • choose and apply teaching methods supporting your learning outcomes


    A) Individual assignment:

    Course plan version 3.0* DL 17.11.2021 (Find your group's Course Plan -forum under Peer Groups and activities -topic on the left)


    B) Group assignments:

    Before your group meeting:

    • Familiarize yourself with given reading material (below), according to your group!
    • Optional: Watch the videos (below): Unips-video: Assessment; Unips-video: Teaching Methods 
    In the meeting together with your group use the FLINGA (https://edu.flinga.fi/s/E23K7C5) to reflect the teaching and assessment methods, based on the (optional) videos, your readings and your experience. Write in a way that others can learn from your notes! DL 17.11.2021

    Also in the meeting, start writing your group's case. More information about Case-working in Group's own area (Peer Groups and activities, on the left)


    *This is the version (3.0) that your peers (2 persons) are going to give peer feedback about (in your own groups' Course Plan -forum). You will be informed about feedback chains during the third session (17.11.2021) 

    • Learning materials

    • icon for activity UNIPS-video: Assessment Verkko-osoite
    • icon for activity UNIPS-video: Teaching Methods Verkko-osoite
    • icon for activity SPRING & SUMMER: A Handbook for Teaching and Learning in Higher Education: Enhancing Academic Practice Verkko-osoite

      Read Norton, L. Assessing student learning. pp. 132-149 in Marshall, Stephanie, Ketteridge, Steve, Fry, Heather. 2009. A Handbook for Teaching and Learning in Higher Education : Enhancing Academic Practice.

      You can find the e-book from Aalto library (click the title).

    • icon for activity AUTUMN & WINTER: A Handbook for Teaching and Learning in Higher Education: Enhancing Academic Practice Verkko-osoite

      Read: Marshall, S., Ketteridge, S., & Fry, H. (2009). A Handbook for Teaching and Learning in Higher Education : Enhancing Academic Practice (Vol. 3rd ed). New York: Taylor & Francis [CAM].

      1) Chapter  6: Lecturing to large groups (pages 58 - 71) 

      OR 

          Chapter 7: Teaching and learning in small groups (pages 72 - 84)

      AND

      2) One of the chapters (the most suitable for you) from Part 2 Teaching in the disciplines (pages 213 - 466)

    • Additional material

    • Rajoitettu Saatavilla vasta, kun: You are a(n) Opiskelija
      icon for activity Course Design, Fall 2021: session 2 slides Tiedosto
      PDF document
    • Rajoitettu Saatavilla vasta, kun: You are a(n) Opiskelija
      icon for activity Additional, optional material: Hyppönen, O. & Lindén, S. (2009), Handbook for teachers: course structures, teaching methods and assessment Verkko-osoite

Edellinen osio

◄1. Session 3.11.2021: Curriculum design

Seuraava osio

3. Session 17.11.2021: Workload and Educational Technology in Teaching►
Ohita
Tulevat tapahtumat
Ladataan
koko sivustolle 20.6. MyCourses maintenance, service out of use
maanantai, 20. kesäkuuta, 09:00 » 16:00

Siirry kalenteriin...
  • PED-131.2200 Course Design Fall 2021
  • Osiot
  • Course Design - Fall 2021
  • Pre-assignment (DL 1.11.2021)
  • 1. Session 3.11.2021: Curriculum design
  • 2. Session 10.11.2021: Teaching and Assessment Methods
  • 3. Session 17.11.2021: Workload and Educational Technology in Teaching
  • 4. Session 1.12.2021: Course Development and feedback
  • 5. Session 15.12.2021: Cases & High quality teaching
  • Course plan: template and versions and drop box for versions 4.0 and Final (5.0)
  • Etusivu
  • Kalenteri
  • Learner Metrics

Aalto logo

Tuki / Support
  • MyCourses help
  • mycourses(at)aalto.fi
Palvelusta
  • MyCourses rekisteriseloste
  • Tietosuojailmoitus
  • Palvelukuvaus
  • Saavutettavuusseloste
About service
  • MyCourses protection of privacy
  • Privacy notice
  • Service description
  • Accessibility summary
Service
  • MyCourses registerbeskrivining
  • Dataskyddsmeddelande
  • Beskrivining av tjänsten
  • Sammanfattning av tillgängligheten

Käytät vierailijatunnusta (Kirjaudu)
  • Koulut
    • Insinööritieteiden korkeakoulu (ENG)
    • Kauppakorkeakoulu (BIZ)
    • Kemian tekniikan korkeakoulu (CHEM)
    • – Oppaita opiskelijalle (CHEM)
    • – Raportinkirjoitusohje (CHEM)
    • Perustieteiden korkeakoulu (SCI)
    • Sähkötekniikan korkeakoulu (ELEC)
    • Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu (ARTS)
    • Kielikeskus
    • Avoin yliopisto
    • Kirjasto
    • Aalto-yliopiston pedagoginen koulutus
    • UNI (tentit)
    • Sandbox
  • CORONAVIRUS INFO
    • Koronavirus - tietoa opiskelijalle
    • Coronavirus - information for students
    • Coronavirus - information för studerande
    • Corona help for teachers
  • Palvelulinkit
    • MyCourses
    • - Ohjeita opettajille
    • - Varaa online aika digitaalisen opetuksen asiantuntijalta (opetttajille)
    • - Opetuksen digitaaliset työvälineet
    • - Opetuksen tietosuojaa opettajille
    • - Ohjeita opiskelijoille
    • - Työtila opinnäyteohjaukseen
    • Sisu
    • Into-opiskelijaportaali
    • Courses.aalto.fi
    • Kirjasto- ja tietopalvelut
    • - Tiedonhakijan oppaat
    • - Imagoa / Avoin tiede ja kuvien käyttö
    • Tietotekniikkapalvelut
    • Kampuskartat
    • - Etsi tiloja ja tarkista rakennusten aukioloajat
    • Ruokalistat.net
    • AYY Aalto-yliopiston ylioppilaskunta
    • Aallon yhteisötori
  • ALLWELL?
    • Opiskelutaidot
    • Tukea opiskeluun
    • Starting Point of Wellbeing
    • AllWell?-opiskeluhyvinvointikyselystä
  •   ‎(fi)‎
    •   ‎(en)‎
    •   ‎(fi)‎
    •   ‎(sv)‎