Skip to main content
MyCourses MyCourses
  • Schools
    School of Arts, Design, and Architecture (ARTS) School of Business (BIZ) School of Chemical Engineering (CHEM) –sGuides for students (CHEM) – Instructions for report writing (CHEM) School of Electrical Engineering (ELEC) School of Engineering (ENG) School of Science (SCI) Language Centre Open University Library Aalto university pedagogical training program UNI (exams) Sandbox
  • Service Links
    MyCourses - Instructions for Teachers - Teacher book your online session with a specialist - Digital tools for teaching - Personal data protection instructions for teachers - Instructions for Students - Workspace for thesis supervision Sisu Student guide Courses.aalto.fi Library Services - Resourcesguides - Imagoa / Open science and images IT Services Campus maps - Search spaces and see opening hours Restaurants in Otaniemi ASU Aalto Student Union Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    Study Skills Support for Studying Starting Point of Wellbeing About AllWell? study well-being questionnaire
  •   ‎(en)‎
      ‎(en)‎   ‎(fi)‎   ‎(sv)‎
  • Toggle Search menu
  • Hi guest! (Log in)

close

Can not find the course?
try also:

  • Sisu
  • Courses.aalto.fi

A! Peda Intro 52 (suomi) kevät 2022

  1. Home
  2. Courses
  3. Personnel training
  4. aalto univers...
  5. a! peda intro...
  6. Sections
  7. 1. minä ylio...
 
Syllabus

1. Minä yliopisto-opettajana (17.-28.1.)

  • 1. Minä yliopisto-opettajana (17.-28.1.)

    1. Minä yliopisto-opettajana (17.-28.1.)


    • Sessiot (viikko 3)

    • Ti 18.1. klo 14.00-16.00

    • Restricted Not available unless: You are a(n) Student
      icon for activity Filei52 sessio 01 slidet File
      PDF document
    • icon for activity AssignmentTavoitteeni tälle kurssille Assignment
      Make a submission
    • Pe 21.1. klo 9.00-11.00

    • Restricted Not available unless: You are a(n) Student
      icon for activity Filei52 sessio 02 slidet File
      PDF document
      Ryhmätyöskentelyn Google Slides-linkit:

      • Ryhmä 1 
      • Ryhmä 2
      • Ryhmä 3 
      • Ryhmä 4
      • Ryhmä 5 


    • Itsenäiset tehtävät (viikko 4)

      • Loki (DL 24.1.)
      • Lukutehtävä (DL 31.1.)
      Tehtävien tarkemmat ohjeet ja materiaalit alla.

      + Ryhmätapaaminen - pyrkikää tapaamaan vertaisryhmänne kanssa ja edistämään tuotosta aiheestanne
    • icon for activity AssignmentLokikirjoitus 1 DL 24.1.2022 Assignment
      Make a submission

      Lokipäivityksen tavoitteena on suunnata ja seurata oppimistasi sekä havainnoida niitä asioita, joita seuraavilla sessioissa tulisi käsitellä tarkemmin. Lokipäivitys on kirjallinen reflektio viikon aiheiden herättämistä ajatuksista ja kysymyksistä, joka kirjoitetaan heti viikon sessioiden jälkeen.

      Kirjoita noin 0,5-2 sivun mittainen kuvaileva pohdinta omasta oppimisestasi liittyen viikon teemaan tai teemoihin. Lokikirjoituksessa voit pohtia esimerkiksi:

      • Mitä jäit miettimään?
      • Mikä tuki oppimistasi yhteisseessioissa?
      • Millaisia ajatuksia ja tunteita sinulla syntyi käsitellyistä aiheista?
      • Missä huomaat muutoksia? Miten se näkyy käytännön työssä?
      • Mihin haluaisit jatkossa paneutua? Mistä haluaisit ottaa enemmän selvää?
      • Mitä haluat sanoa nyt itsellesi? Mitä haluat sanoa muille osallistujille ja ohjaajille?

      Lokipäivitykset palautetaan alla olevaan laatikkoon viimeistään viikko lähipäivän jälkeen.  Lokikirjoituksesi näkyy vain itsellesi ja ohjaajille.

      HUOM! Lokikirjoitus EI OLE esim. tekninen selostus "ensin teimme sitä ja sitten tätä tms." vaan aina kirjoittajan omia ajatuksia ja pohdintaa. Voit esimerkiksi reflektoida jo aiempia opetus- ja oppimiskokemuksiasi viikon aiheisiin liittyen.

      Tämä tehtävä merkitään automaattisesti merkityksi, kun olet palauttanut tiedoston.

    • icon for activity PageLukutehtävä DL 31.1.2022 Page

      Lindblom-Ylänne, S., Mikkonen, J., Heikkilä, A., Parpala, A. & Pyhältö, K. 2009. Oppiminen yliopistossa. Teoksessa S. Lindblom-Ylänne& A. Nevgi, Yliopisto-opettajan käsikirja. s.70-99.

      https://helda.helsinki.fi/handle/10138/330402

      tai

      Englanninkielinen vaihtoehto:

      Biggs & Tang, 2011. (4th ed.)

      Read and familiarise yourself with the Chapter 2: Teaching according to how students learn, AND part of the Chapter 3: Setting the stage for effective teaching, pages 16-39 in Biggs, John and Tang, Katherine. Teaching for Quality Learning at University. 2011. (4th ed.) McGraw-Hill, .

      Please remember to close the e-book after you have read or printed the materials (due to the limited number of book licences at Aalto library)

      http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=nlebk&AN=405333&site=ehost-live&authtype=sso&custid=ns192260&ebv=EB&ppid=pp_16

      • Lue teksti niin, että voit keskustella ja työskennellä aiheen parissa.
      • Materiaalin pohjalta työskennellään etenkin sessiossa 3. (ti 1.2.)

      Kun olet tehnyt tehtävän, voit merkitä sen tehdyksi klikkaamalla neliötä aktiviteetin oikeassa yläkulmassa.

Previous section

◄Ennakkotehtävät

Next section

2. Oppiminen ja opettaminen yliopistossa (31.1.-11.2.)►
Skip Upcoming events
Upcoming events
Loading There are no upcoming events
Go to calendar...
  • A! Peda Intro 52 (suomi) kevät 2022
  • Sections
  • Johdanto
  • Ennakkotehtävät
  • 1. Minä yliopisto-opettajana (17.-28.1.)
  • 2. Oppiminen ja opettaminen yliopistossa (31.1.-11.2.)
  • 3. Vuorovaikutus & rakentava palaute (14.-25.2.)
  • 4. Vertaisryhmien tuotokset, opetuksen suunnittelu (28.2.-11.3.)
  • 5. Opetuskokeilu, me yliopisto-opettajina (14.3.-18.3.)
  • Opetuskokeilun suunnitelman ohje ja palautus
  • Lisämateriaalia
  • Home
  • Calendar
  • Learner Metrics

Aalto logo

Tuki / Support
  • MyCourses help
  • mycourses(at)aalto.fi
Palvelusta
  • MyCourses rekisteriseloste
  • Tietosuojailmoitus
  • Palvelukuvaus
  • Saavutettavuusseloste
About service
  • MyCourses protection of privacy
  • Privacy notice
  • Service description
  • Accessibility summary
Service
  • MyCourses registerbeskrivining
  • Dataskyddsmeddelande
  • Beskrivining av tjänsten
  • Sammanfattning av tillgängligheten

Hi guest! (Log in)
  • Schools
    • School of Arts, Design, and Architecture (ARTS)
    • School of Business (BIZ)
    • School of Chemical Engineering (CHEM)
    • –sGuides for students (CHEM)
    • – Instructions for report writing (CHEM)
    • School of Electrical Engineering (ELEC)
    • School of Engineering (ENG)
    • School of Science (SCI)
    • Language Centre
    • Open University
    • Library
    • Aalto university pedagogical training program
    • UNI (exams)
    • Sandbox
  • Service Links
    • MyCourses
    • - Instructions for Teachers
    • - Teacher book your online session with a specialist
    • - Digital tools for teaching
    • - Personal data protection instructions for teachers
    • - Instructions for Students
    • - Workspace for thesis supervision
    • Sisu
    • Student guide
    • Courses.aalto.fi
    • Library Services
    • - Resourcesguides
    • - Imagoa / Open science and images
    • IT Services
    • Campus maps
    • - Search spaces and see opening hours
    • Restaurants in Otaniemi
    • ASU Aalto Student Union
    • Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    • Study Skills
    • Support for Studying
    • Starting Point of Wellbeing
    • About AllWell? study well-being questionnaire
  •   ‎(en)‎
    •   ‎(en)‎
    •   ‎(fi)‎
    •   ‎(sv)‎