Skip to main content
MyCourses MyCourses
  • Schools
    School of Arts, Design, and Architecture (ARTS) School of Business (BIZ) School of Chemical Engineering (CHEM) –sGuides for students (CHEM) – Instructions for report writing (CHEM) School of Electrical Engineering (ELEC) School of Engineering (ENG) School of Science (SCI) Language Centre Open University Library Aalto university pedagogical training program UNI (exams) Sandbox
  • Service Links
    MyCourses - Instructions for Teachers - Teacher book your online session with a specialist - Digital tools for teaching - Personal data protection instructions for teachers - Instructions for Students - Workspace for thesis supervision Sisu Student guide Courses.aalto.fi Library Services - Resourcesguides - Imagoa / Open science and images IT Services Campus maps - Search spaces and see opening hours Restaurants in Otaniemi ASU Aalto Student Union Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    Study Skills Support for Studying Starting Point of Wellbeing About AllWell? study well-being questionnaire
  •   ‎(en)‎
      ‎(en)‎   ‎(fi)‎   ‎(sv)‎
  • Toggle Search menu
  • Hi guest! (Log in)

close

Can not find the course?
try also:

  • Sisu
  • Courses.aalto.fi

A! Peda Intro 52 (suomi) kevät 2022

  1. Home
  2. Courses
  3. Personnel training
  4. aalto univers...
  5. a! peda intro...
  6. Sections
  7. 3. vuorovaiku...
 
Syllabus

3. Vuorovaikutus & rakentava palaute (14.-25.2.)

  • 3. Vuorovaikutus & rakentava palaute (14.-25.2.)

    3. Vuorovaikutus & rakentava palaute (14.-25.2.)


    • Sessiot (viikko 7)

    • Ti 15.2. klo 14.00-16.00

    • Restricted Not available unless: You are a(n) Student
      icon for activity FileSessio 05 slidet File
      PDF document
    • Restricted Not available unless: You are a(n) Student
      icon for activity FileRinna Toikka - vuorovaikutus File
      PDF document
    • Pe 18.2. klo 9.00-11.00

    • Restricted Not available unless: You are a(n) Student
      icon for activity Filei52 sessio 06 slidet File
      PDF document


    • Itsenäiset tehtävät (viikko 8)

      • Loki (DL 28.2.)
      • Lukutehtävä ja muistiinpanot siitä, yhdessä muun aiheesta lukeneen ryhmän kanssa (DL 1.3.)
      • Vertaisryhmätyön viimeistely, tarkemmat ohjeet osiossa Vertaisryhmätyöskentely (DL 1.3.)
      Tehtävien tarkemmat ohjeet ja materiaalit alla.

      + Opetuskokeilun suunnitelman edistäminen (lisätietoja osiossa Opetuskokeilun suunnitelman ohje ja palautus)
    • icon for activity AssignmentLokikirjoitus 3 DL 21.2. Assignment
      Make a submission

      Alla oleva lokin ohje on muuten sama kuin aiemmin, mutta reflektoinnin lisäksi kerro lokitekstisi aluksi, tekisitkö opetuskokeilun mieluiten:
      - kontaktisessiossa
      - etäsessiossa
      - kontakti- tai etäsessiossa, ei preferenssiä.

      Lokipäivityksen tavoitteena on suunnata ja seurata oppimistasi sekä havainnoida niitä asioita, joita seuraavilla sessioissa tulisi käsitellä tarkemmin. Lokipäivitys on kirjallinen reflektio viikon aiheiden herättämistä ajatuksista ja kysymyksistä, joka kirjoitetaan heti viikon sessioiden jälkeen.

      Kirjoita noin 0,5-2 sivun mittainen kuvaileva pohdinta omasta oppimisestasi liittyen viikon teemaan tai teemoihin.

      Muina teemoina lokikirjoituksessa voit pohtia esimerkiksi:

      • Mitä jäit miettimään?
      • Mikä tuki oppimistasi lähitapaamisessa?
      • Millaisia ajatuksia ja tunteita sinulla syntyi käsitellyistä aiheista?
      • Missä huomaat muutoksia? Miten se näkyy käytännön työssä?
      • Mihin haluaisit jatkossa paneutua? Mistä haluaisit ottaa enemmän selvää?
      • Mitä haluat sanoa nyt itsellesi? Mitä haluat sanoa muille osallistujille ja ohjaajille?

      Lokipäivitykset palautetaan alla olevaan laatikkoon viimeistään viikko lähipäivän jälkeen.  Lokikirjoituksesi näkyy vain itsellesi ja ohjaajille.

      HUOM! Lokikirjoitus EI OLE esim. tekninen selostus "ensin teimme sitä ja sitten tätä tms." vaan aina kirjoittajan omia ajatuksia ja pohdintaa. Voit esimerkiksi reflektoida jo aiempia opetus- ja oppimiskokemuksiasi viikon aiheisiin liittyen.

      Tämä tehtävä merkitään automaattisesti merkityksi, kun olet palauttanut tiedoston.

    • Lukutehtävä (DL 1.3.)

      Lue ja perehdy materiaaliin aiheesta, jossa on nimesi. Kukin tulee opettamaan materiaalistaan pienryhmälle sen, mikä siinä on nähdäksenne keskeisintä oppia.

      Tiistaina 1.3. tähän vielä valmistaudutaan yhdessä, mutta materiaalin tulee olla tuttua jo tässä vaiheessa. Perjantaina 4.3. kullakin on 15 min aikaa aiheestaan kertomiseen.

      Aihe 1: Osaamistavoitteet  (Ilkka, Kim, Havu J., Ville, Paula J., Moritz, Saana )

      Näin asennat osaamistavoitteet opetussuunnitelmaasi - laaja oppimäärä. W5W-hankkeen opas. Luetaan kokonaan.

      Aihe 2: Opiskelijoiden työmäärän mitoitus (Ksenia, Antti A., Suvi, Jaakko, Vili, Juho, Vuokko )

      Karjalainen, A., Alha, K. ja Jutila, S. (2007) Anna aikaa ajatella. Sivut 6-37 

      Aihe 3: Opetusmenetelmät (Antti S., Oskari, Matti, Tatu, Emma-Karoliina, Paula R. )

      Hyppönen, O. & Lindén, S. Opettajan käsikirja – opintojaksojen rakenteet, opetusmenetelmät ja arviointi, Kappale 3, s. 18-33, voit myös halutessasi tutustua opetusmenetelmiin seuraavassa luvussa 34-54. Voitte miettiä myös menetelmien verkkototeutusmahdollisuuksia.

      Aihe 4: Arviointi (Aleksi, Laura, Havu P., Pablo, Kirsi, Kristian)

      Hyppönen, O. & Lindén, S. Opettajan käsikirja – opintojaksojen rakenteet, opetusmenetelmät ja arviointi, Kappale 5, s. 55-65, voit myös halutessasi tutustua arviointimenetelmiin seuraavassa luvussa 6, s.66-80.

      Kun olet tutustunut materiaaliin, voit merkitä tämän tehtävän tehdyksi klikkaamalla neliötä tämän tehtävän oikeassa yläkulmassa.

Previous section

◄2. Oppiminen ja opettaminen yliopistossa (31.1.-11.2.)

Next section

4. Vertaisryhmien tuotokset, opetuksen suunnittelu (28.2.-11.3.)►
Skip Upcoming events
Upcoming events
Loading There are no upcoming events
Go to calendar...
  • A! Peda Intro 52 (suomi) kevät 2022
  • Sections
  • Johdanto
  • Ennakkotehtävät
  • 1. Minä yliopisto-opettajana (17.-28.1.)
  • 2. Oppiminen ja opettaminen yliopistossa (31.1.-11.2.)
  • 3. Vuorovaikutus & rakentava palaute (14.-25.2.)
  • 4. Vertaisryhmien tuotokset, opetuksen suunnittelu (28.2.-11.3.)
  • 5. Opetuskokeilu, me yliopisto-opettajina (14.3.-18.3.)
  • Opetuskokeilun suunnitelman ohje ja palautus
  • Lisämateriaalia
  • Home
  • Calendar
  • Learner Metrics

Aalto logo

Tuki / Support
  • MyCourses help
  • mycourses(at)aalto.fi
Palvelusta
  • MyCourses rekisteriseloste
  • Tietosuojailmoitus
  • Palvelukuvaus
  • Saavutettavuusseloste
About service
  • MyCourses protection of privacy
  • Privacy notice
  • Service description
  • Accessibility summary
Service
  • MyCourses registerbeskrivining
  • Dataskyddsmeddelande
  • Beskrivining av tjänsten
  • Sammanfattning av tillgängligheten

Hi guest! (Log in)
  • Schools
    • School of Arts, Design, and Architecture (ARTS)
    • School of Business (BIZ)
    • School of Chemical Engineering (CHEM)
    • –sGuides for students (CHEM)
    • – Instructions for report writing (CHEM)
    • School of Electrical Engineering (ELEC)
    • School of Engineering (ENG)
    • School of Science (SCI)
    • Language Centre
    • Open University
    • Library
    • Aalto university pedagogical training program
    • UNI (exams)
    • Sandbox
  • Service Links
    • MyCourses
    • - Instructions for Teachers
    • - Teacher book your online session with a specialist
    • - Digital tools for teaching
    • - Personal data protection instructions for teachers
    • - Instructions for Students
    • - Workspace for thesis supervision
    • Sisu
    • Student guide
    • Courses.aalto.fi
    • Library Services
    • - Resourcesguides
    • - Imagoa / Open science and images
    • IT Services
    • Campus maps
    • - Search spaces and see opening hours
    • Restaurants in Otaniemi
    • ASU Aalto Student Union
    • Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    • Study Skills
    • Support for Studying
    • Starting Point of Wellbeing
    • About AllWell? study well-being questionnaire
  •   ‎(en)‎
    •   ‎(en)‎
    •   ‎(fi)‎
    •   ‎(sv)‎