A! Peda Intro 52 (suomi) kevät 2022
Översikt
-
-
Sessio 05 slidet Fil PDF
-
Rinna Toikka - vuorovaikutus Fil PDF
-
i52 sessio 06 slidet Fil PDF
-
Alla oleva lokin ohje on muuten sama kuin aiemmin, mutta reflektoinnin lisäksi kerro lokitekstisi aluksi, tekisitkö opetuskokeilun mieluiten:
- kontaktisessiossa
- etäsessiossa
- kontakti- tai etäsessiossa, ei preferenssiä.Lokipäivityksen tavoitteena on suunnata ja seurata oppimistasi sekä havainnoida niitä asioita, joita seuraavilla sessioissa tulisi käsitellä tarkemmin. Lokipäivitys on kirjallinen reflektio viikon aiheiden herättämistä ajatuksista ja kysymyksistä, joka kirjoitetaan heti viikon sessioiden jälkeen.
Kirjoita noin 0,5-2 sivun mittainen kuvaileva pohdinta omasta oppimisestasi liittyen viikon teemaan tai teemoihin.
Muina teemoina lokikirjoituksessa voit pohtia esimerkiksi:
- Mitä jäit miettimään?
- Mikä tuki oppimistasi lähitapaamisessa?
- Millaisia ajatuksia ja tunteita sinulla syntyi käsitellyistä aiheista?
- Missä huomaat muutoksia? Miten se näkyy käytännön työssä?
- Mihin haluaisit jatkossa paneutua? Mistä haluaisit ottaa enemmän selvää?
- Mitä haluat sanoa nyt itsellesi? Mitä haluat sanoa muille osallistujille ja ohjaajille?
Lokipäivitykset palautetaan alla olevaan laatikkoon viimeistään viikko lähipäivän jälkeen. Lokikirjoituksesi näkyy vain itsellesi ja ohjaajille.
HUOM! Lokikirjoitus EI OLE esim. tekninen selostus "ensin teimme sitä ja sitten tätä tms." vaan aina kirjoittajan omia ajatuksia ja pohdintaa. Voit esimerkiksi reflektoida jo aiempia opetus- ja oppimiskokemuksiasi viikon aiheisiin liittyen.
Tämä tehtävä merkitään automaattisesti merkityksi, kun olet palauttanut tiedoston.
-
Lukutehtävä (DL 1.3.)
Lue ja perehdy materiaaliin aiheesta, jossa on nimesi. Kukin tulee opettamaan materiaalistaan pienryhmälle sen, mikä siinä on nähdäksenne keskeisintä oppia.
Tiistaina 1.3. tähän vielä valmistaudutaan yhdessä, mutta materiaalin tulee olla tuttua jo tässä vaiheessa. Perjantaina 4.3. kullakin on 15 min aikaa aiheestaan kertomiseen.
Aihe 1: Osaamistavoitteet (Ilkka, Kim, Havu J., Ville, Paula J., Moritz, Saana )
Näin asennat osaamistavoitteet opetussuunnitelmaasi - laaja oppimäärä. W5W-hankkeen opas. Luetaan kokonaan.
Aihe 2: Opiskelijoiden työmäärän mitoitus (Ksenia, Antti A., Suvi, Jaakko, Vili, Juho, Vuokko )
Karjalainen, A., Alha, K. ja Jutila, S. (2007) Anna aikaa ajatella. Sivut 6-37
Aihe 3: Opetusmenetelmät (Antti S., Oskari, Matti, Tatu, Emma-Karoliina, Paula R. )
Hyppönen, O. & Lindén, S. Opettajan käsikirja – opintojaksojen rakenteet, opetusmenetelmät ja arviointi, Kappale 3, s. 18-33, voit myös halutessasi tutustua opetusmenetelmiin seuraavassa luvussa 34-54. Voitte miettiä myös menetelmien verkkototeutusmahdollisuuksia.
Aihe 4: Arviointi (Aleksi, Laura, Havu P., Pablo, Kirsi, Kristian)
Hyppönen, O. & Lindén, S. Opettajan käsikirja – opintojaksojen rakenteet, opetusmenetelmät ja arviointi, Kappale 5, s. 55-65, voit myös halutessasi tutustua arviointimenetelmiin seuraavassa luvussa 6, s.66-80.
Kun olet tutustunut materiaaliin, voit merkitä tämän tehtävän tehdyksi klikkaamalla neliötä tämän tehtävän oikeassa yläkulmassa.