Gå direkt till huvudinnehåll
MyCourses MyCourses
  • Högskolor
    Handelshögskolan (BIZ) Högskolan för elektroteknik (ELEC) Högskolan för ingenjörsvetenskaper (ENG) Högskolan för kemiteknik (CHEM) – Andra guider (CHEM) – Anvisning för literaturarbeten (CHEM) Högskolan för konst, design och arkitektur (ARTS) Högskolan för teknikvetenskaper (SCI) Andra studier Språkcentret Open University Biblioteket Aalto university pedagogical training program UNI (exams) Sandbox
  • Länkar till tjänster
    MyCourses - MyCourses instructions for Teachers - Anvisningar för studerande - Teacher book your online session with a specialist - Digital tools for teaching - Data protection instructions for teachers - Workspace for thesis supervision Sisu Studentguide Courses.aalto.fi Unverisitets bibliotek - Resourcesguides - Imagoa / Öppen vetenskap och användning av bilder IT-tjänster Campus - Byggnads öppettider Restaurants in Otaniemi AUS Aalto-universitetets studentkår Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    Studiekompetens Vägledning och stöd för studerande Starting Point of Wellbeing Om AllWell? -enkäten
  •   ‎(sv)‎
      ‎(en)‎   ‎(fi)‎   ‎(sv)‎
  • Toggle Search menu
  • Du är för tillfället inloggad som gästanvändare (Logga in)

close

Can not find the course?
try also:

  • Sisu
  • Courses.aalto.fi

23E21050 - Marketing, strategy and firm performance, Lecture, 10.1.2023-21.2.2023

This course space end date is set to 21.02.2023 Search Courses: 23E21050

  1. Framsida
  2. Kurser
  3. School of Business
  4. department of...
  5. 23e21050 - ma...
 
Kursens beskrivning
 

Welcome!

  • Welcome!

    Welcome!

    Welcome to study Marketing, Strategy and Firm Performance! 

    Strategy

    The fundamental question in the field of strategic management is how firms achieve and sustain competitive advantage (SCA) (Teece, Pisano and Shuen, 1997). Whereas, the domain of marketing strategy research is broadly defined to include all strategic marketing issues, decisions, and problems at all levels in the firm. Taken that marketing is defined as "the activity, set of institutions, and processes for creating, communicating, delivering, and exchanging offerings that have value for customers, clients, partners, and society at large" (Approved 2017, AMA), we are ultimately interested in achieving the SCA by means of value creation and capture. 

    This course is designed to be at the heart of strategy and strategic marketing - in other words, the focus will be on a selected set of key strategic decisions (marketing) managers need to make. Thus, teaching and learning is based on flipped classroom and discussion based learning. 


    Check this short video to refresh our memory about .

    NOTE: This will be offered as an on-campus course in 2023 Spring semester. 
    NOTE: Due to chosen teaching and learning methods, this course requires active class participation.  

    Course schedule 
    Course syllabus

    • icon for activity
      ForumAnnouncements Forum

Course home

Course home

Nästa sektion

Syllabus►
Hoppa över Kommande händelser
Kommande händelser
Laddar
Sitehändelse MyCourses maintenance, service out of use
Monday, 12 June, 10:00 » 17:00

Gå till Kalender
  • 23E21050 - Marketing, strategy and firm performance, Lecture, 10.1.2023-21.2.2023
  • Sektioner
  • Welcome!
  • Syllabus
  • Uppgifter
  • Groups
  • Week 6: Let's apply - from classroom to real life
  • Exam
  • Framsida
  • Kalender
  • Learner Metrics

Aalto logo

Tuki / Support
Opiskelijoille / Students
  • MyCourses instructions for students
  • email: mycourses(at)aalto.fi
Opettajille / Teachers
  • MyCourses help
  • MyTeaching Support form
Palvelusta
  • MyCourses rekisteriseloste
  • Tietosuojailmoitus
  • Palvelukuvaus
  • Saavutettavuusseloste
About service
  • MyCourses protection of privacy
  • Privacy notice
  • Service description
  • Accessibility summary
Service
  • MyCourses registerbeskrivining
  • Dataskyddsmeddelande
  • Beskrivining av tjänsten
  • Sammanfattning av tillgängligheten

Du är för tillfället inloggad som gästanvändare (Logga in)
  • Högskolor
    • Handelshögskolan (BIZ)
    • Högskolan för elektroteknik (ELEC)
    • Högskolan för ingenjörsvetenskaper (ENG)
    • Högskolan för kemiteknik (CHEM)
    • – Andra guider (CHEM)
    • – Anvisning för literaturarbeten (CHEM)
    • Högskolan för konst, design och arkitektur (ARTS)
    • Högskolan för teknikvetenskaper (SCI)
    • Andra studier
    • Språkcentret
    • Open University
    • Biblioteket
    • Aalto university pedagogical training program
    • UNI (exams)
    • Sandbox
  • Länkar till tjänster
    • MyCourses
    • - MyCourses instructions for Teachers
    • - Anvisningar för studerande
    • - Teacher book your online session with a specialist
    • - Digital tools for teaching
    • - Data protection instructions for teachers
    • - Workspace for thesis supervision
    • Sisu
    • Studentguide
    • Courses.aalto.fi
    • Unverisitets bibliotek
    • - Resourcesguides
    • - Imagoa / Öppen vetenskap och användning av bilder
    • IT-tjänster
    • Campus
    • - Byggnads öppettider
    • Restaurants in Otaniemi
    • AUS Aalto-universitetets studentkår
    • Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    • Studiekompetens
    • Vägledning och stöd för studerande
    • Starting Point of Wellbeing
    • Om AllWell? -enkäten
  •   ‎(sv)‎
    •   ‎(en)‎
    •   ‎(fi)‎
    •   ‎(sv)‎