MAR-C1013 - Nykyajan maisema-arkkitehtuuri, Luento-opetus, 6.9.2022-29.11.2022
This course space end date is set to 29.11.2022 Search Courses: MAR-C1013
Tuntitehtävä 5
Syyslukukauden päätös
YDINAINESANALYYSI
Muodostetaan 3-4 hengen
pienryhmiä ja tarkastellaan ryhmissä syksyn kurssia kokonaisuutena (= luentoja,
seminaariesitelmiä, tuntiharjoituksia, kirjoitustehtäviä). Alustana käytetään flingan whiteboardia, joka löytyy tästä linkistä.
Pohtikaa pienryhmässänne, minkälaisista aineksista kurssi muodostui. Oppiaines voi olla luonteeltaan joko ydinainesta, täydentävää tai erityisainesta:
- Ydinaines tarkoittaa joko
- käytännön työn (ammatin) kannalta keskeisiä tietoja, taitoja tai asenteita tai
- oppialan kannalta olennaista tietämystä, jonka jokaisen opiskelijan on hallittava.
- Täydentävä aines kattaa teorioiden, mallien ja periaatteiden yksityiskohtia ja laajennuksia, jotka toisinaan voivat olla tarpeellisia.
- Erityisaines on yksityiskohtaista tietämystä, jolla on vain harvoin käyttöarvoa perusasioiden omaksumisen kannalta.
Antakaa pienryhmissä
mahdollisimman konkreettisia esimerkkejä erityyppisistä oppiaineksista.
Kirjatkaa yksittäiset huomionne flingan muistilapuille, siten että löydätte
alla olevan ruudukon kuhunkin soluun (useampia) esimerkkejä tiedoista, taidoista
ja asenteista, jotka voivat olla luonteeltaan ydin-, täydentävää tai
erityisainesta. Keskittykää aluksi ydinaineksen hahmottamiseen ja vasta sen jälkeen muihin aineksiin. Kullakin ryhmällä on oma tunnusvärinsä, joka löytyy taulukon yläosasta. Jos käytät flingaa ensimmäisen kerran, löydät esim. HY:n opetusvideosta.
|
Ydinaines (= pitää osata) |
Täydentävä aines (= pitäisi osata) |
Erityisaines (= olisi hyvä osata) |
Tiedot |
|
|
|
Taidot |
|
|
|
Asenteet |
|
|
|