Skip to main content
MyCourses MyCourses
  • Schools
    School of Arts, Design, and Architecture (ARTS) School of Business (BIZ) School of Chemical Engineering (CHEM) –sGuides for students (CHEM) – Instructions for report writing (CHEM) School of Electrical Engineering (ELEC) School of Engineering (ENG) School of Science (SCI) Language Centre Open University Library Aalto university pedagogical training program UNI (exams) Sandbox
  • Service Links
    MyCourses - Instructions for Teachers - Teacher book your online session with a specialist - Digital tools for teaching - Personal data protection instructions for teachers - Instructions for Students - Workspace for thesis supervision Sisu Student guide Courses.aalto.fi Library Services - Resourcesguides - Imagoa / Open science and images IT Services Campus maps - Search spaces and see opening hours Restaurants in Otaniemi ASU Aalto Student Union Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    Study Skills Support for Studying Starting Point of Wellbeing About AllWell? study well-being questionnaire
  •   ‎(en)‎
      ‎(en)‎   ‎(fi)‎   ‎(sv)‎
  • Toggle Search menu
  • Hi guest! (Log in)

close

Can not find the course?
try also:

  • Sisu
  • Courses.aalto.fi

Kohti joustavaa arviointia 2022

  1. Home
  2. Courses
  3. Personnel training
  4. aalto univers...
  5. kohti joustav...
  6. Sections
  7. moduuli 4: ar...
 
Syllabus

Moduuli 4: Arvioinnin monimuotoisuus ja kuormitus

  • Moduuli 4: Arvioinnin monimuotoisuus ja kuormitus

    Moduuli 4: Arvioinnin monimuotoisuus ja kuormitus

    Tässä moduulissa tarkastellaan arvioinnin monimuotoisuutta, inklusiivisuutta ja arvioinnin kuormitustekijöitä.

    Teemaan syventyessä on hyvä ensin kerrata Aalto-yliopistossa luonnostellut  ja johdannossa esitellyt arviointiperiaatteet.  Arviointiperiaatteet yhdessä seuraavalla videolla esitellyt arviointimenetelmämatriisin kanssa antavat monipuolisen kuvan erilaisten arviointitapojen käyttämisestä osana yliopisto-opetusta.

    Assessment method matrix



    Versatile and inclusive assessment



    Thu Jun 30 2022 10:54:03 AM



    Alla olevassa videossa Aalto-yliopistossa yliopiston lehtorina työskentelevä Valle Delgado kuvaa omaa tapaansa toteuttaa jatkuvaa arviointia omalla kurssillaan.

    Continuous assessment Interview with Dr. Valle Delgado



    Siirry sitten tehtävään 4: Tehtävän luominen ja vertaisarviointi. Tehtävän suosituspituus on 1 A4-sivu.

    Lisälukemistoa:

    Henri Pesonen ja Juuso Henrik Nieminen: Huomioi oppimisen esteet, 2021. PS-kustannus. Erityisesti kappaleet: Mitä on inklusiivinen arviointi s177- 187 ja Monipuoliset arviointimenetelmät s.239-254  (lainattavissa esim. Aalto-yliopiston oppimiskeskuksesta)

    Rodríguez-Gómez, G., Ibarra-Sáiz, M.S. (2015). Assessment as Learning and Empowerment: Towards Sustainable Learning in Higher Education. In: Peris-Ortiz, M., Merigó Lindahl, J. (eds) Sustainable Learning in Higher Education. Innovation, Technology, and Knowledge Management. Springer, Cham.

    Virtanen, V., Postareff, L. & Hailikari, T. (2015). Millainen arviointi tukee elinikäistä oppimista? Yliopistopedagogiikka 22:1, 3–11. 

    Virtanen, A., Mäkinen, T., Klemola, U., Lauritsalo, K., & Tynjälä, P. (2020). Arviointi ja palaute oppimista tukemassa. Teoksessa M. Tarnanen, & E. Kostiainen (Toim.). 2020. Ilmiömäistä!: ilmiölähtöinen lähestymistapa uudistamassa opettajuutta ja oppimista. Jyväskylän yliopisto  

    VIDEO: Kirsti Lonka, miniluento ymmärryslähtöisestä arvioinnista ”Laaja-alainen osaaminen ja ilmiölähtöiset projektit” -kurssilla 7.10.2019.

    Previous section

    ◄Moduuli 3: Arvioinnin laatu, luotettavuus ja vilppi

    Next section

    Moduuli 5: Arvioinnin työkalut►
    Skip Upcoming events
    Upcoming events
    Loading There are no upcoming events
    Go to calendar...
    • Kohti joustavaa arviointia 2022
    • Sections
    • Tervetuloa kurssille
    • Moduuli 1: Johdanto
    • Moduuli 2: Kurssin arvioinnin suunnittelu sekä arviointirubriikki ja -matriisi
    • Moduuli 3: Arvioinnin laatu, luotettavuus ja vilppi
    • Moduuli 4: Arvioinnin monimuotoisuus ja kuormitus
    • Moduuli 5: Arvioinnin työkalut
    • Kurssin tehtävät
    • Kurssin lisälukemisto, linkit ja vinkit
    • Palaute, FAQ ja yhteystiedot
    • Home
    • Calendar
    • Learner Metrics

    Aalto logo

    Tuki / Support
    • MyCourses help
    • mycourses(at)aalto.fi
    Palvelusta
    • MyCourses rekisteriseloste
    • Tietosuojailmoitus
    • Palvelukuvaus
    • Saavutettavuusseloste
    About service
    • MyCourses protection of privacy
    • Privacy notice
    • Service description
    • Accessibility summary
    Service
    • MyCourses registerbeskrivining
    • Dataskyddsmeddelande
    • Beskrivining av tjänsten
    • Sammanfattning av tillgängligheten
    
    Hi guest! (Log in)
    • Schools
      • School of Arts, Design, and Architecture (ARTS)
      • School of Business (BIZ)
      • School of Chemical Engineering (CHEM)
      • –sGuides for students (CHEM)
      • – Instructions for report writing (CHEM)
      • School of Electrical Engineering (ELEC)
      • School of Engineering (ENG)
      • School of Science (SCI)
      • Language Centre
      • Open University
      • Library
      • Aalto university pedagogical training program
      • UNI (exams)
      • Sandbox
    • Service Links
      • MyCourses
      • - Instructions for Teachers
      • - Teacher book your online session with a specialist
      • - Digital tools for teaching
      • - Personal data protection instructions for teachers
      • - Instructions for Students
      • - Workspace for thesis supervision
      • Sisu
      • Student guide
      • Courses.aalto.fi
      • Library Services
      • - Resourcesguides
      • - Imagoa / Open science and images
      • IT Services
      • Campus maps
      • - Search spaces and see opening hours
      • Restaurants in Otaniemi
      • ASU Aalto Student Union
      • Aalto Marketplace
    • ALLWELL?
      • Study Skills
      • Support for Studying
      • Starting Point of Wellbeing
      • About AllWell? study well-being questionnaire
    •   ‎(en)‎
      •   ‎(en)‎
      •   ‎(fi)‎
      •   ‎(sv)‎