Gå direkt till huvudinnehåll
MyCourses MyCourses
  • Högskolor
    Handelshögskolan (BIZ) Högskolan för elektroteknik (ELEC) Högskolan för ingenjörsvetenskaper (ENG) Högskolan för kemiteknik (CHEM) – Andra guider (CHEM) – Anvisning för literaturarbeten (CHEM) Högskolan för konst, design och arkitektur (ARTS) Högskolan för teknikvetenskaper (SCI) Andra studier Språkcentret Open University Biblioteket Aalto university pedagogical training program UNI (exams) Sandbox
  • Länkar till tjänster
    MyCourses - MyCourses instructions for Teachers - Anvisningar för studerande - Teacher book your online session with a specialist - Digital tools for teaching - Data protection instructions for teachers - Workspace for thesis supervision Sisu Studentguide Courses.aalto.fi Unverisitets bibliotek - Resourcesguides - Imagoa / Öppen vetenskap och användning av bilder IT-tjänster Campus - Byggnads öppettider Restaurants in Otaniemi AUS Aalto-universitetets studentkår Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    Studiekompetens Vägledning och stöd för studerande Starting Point of Wellbeing Om AllWell? -enkäten
  •   ‎(sv)‎
      ‎(en)‎   ‎(fi)‎   ‎(sv)‎
  • Toggle Search menu
  • Du är för tillfället inloggad som gästanvändare (Logga in)

close

Can not find the course?
try also:

  • Sisu
  • Courses.aalto.fi

Kohti joustavaa arviointia 2023

  1. Framsida
  2. Kurser
  3. Personnel training
  4. aalto univers...
  5. kohti joustav...
  6. Sektioner
  7. moduuli 5: ar...
 
Kursens beskrivning
 

Moduuli 5: Arvioinnin työkalut

  • Moduuli 5: Arvioinnin työkalut

    Moduuli 5: Arvioinnin työkalut

    Aalto-yliopisto tarjoaa opettajien käyttöön monipuolisen valikoiman digivälineitä opetuksen toteuttamiseksi. Yleistäen voi sanoa, että suurin osa arviointimenetelmistä sopii myös verkkoympäristössä toteutettaviksi.

    Monet Aallon digitaalisista työvälineistä sopivat siis arvioinnin toteuttamiseen:
    –Osa välineistä on rakennettu tukemaan arviointia (kuten MyCoursesin eri aktiviteetit esim Quiz , Assignment, Turnitin tai Peergrade sekä Exam-tenttijärjestelmä)
    –Osa mahdollistaa arvioinnin liittämisen työkaluun (MyCoursesin eri aktiviteetit kuten Workshop tai Peergrade)
    –Osassa arviointi tehdään soveltaen työkalun ja verkkoympäristöjen mahdollisuuksia (Teams, Zoom, Panopto, Flinga, Presemo, Exam, MyCourses, Zulip)

    Työvälinettä valittaessa on kuitenkin muistettava:
    1) tietosuoja, tietoturva, opiskelijan oikeus tasapuoliseen kohteluun ja yksityisyyden suoja. Valitun työkalun on siis oltava Aalto-yliopiston opetuksen käyttöön tarjoama.  Lisätietoja Aallon tarjoamista opetuksen työvälineistä: opit.aalto.fi
    2) Arviointitietojen esittäminen, tietojen tallentaminen ja jakaminen tulee toteuttaa tietosuoja- ja tietoturvanäkökulmat huomioiden yleistä opetuksen ja oppimisen sääntöjä noudattaen.

    MyCoursesiin on luotu työtila, josta löydät ohjevideoita MyCoursesin työkalujen käyttöön. Löydät ne myös Panoptosta omasta kansiostaan.

    Lisää ohjevideoita opetuksen digitaalisten työvälineiden hyödyntämiseen löydät myös Panopton LES Webinars-kansiosta. Webinaari-tallenteissa käsitellään esimerkiksi MyCoursesin matematiikkatehtäviä (stack), Quiz-tenttien luomista, MyCoursesin arviointikirjan käyttöä sekä Exam-tenttijärjestelmää.

    Opettajapalveluiden blogissa esitellään hyviä käytänteitä ja opetuskokemuksia sekä ajankohtaisia oppimisen ja opetuksen teemoja myös arviointiin liittyen:

    - MyCoursesin hyödyntämisestä vertaisarvioinnista

    - arviointimatriisin käytöstä

    - arvioinnin ja palautteen yhteyksiä avaava kirjoitus 


    Suuntaviivoja onnistuneeseen verkkotenttiin saat alla olevasta videosta.

    6stepstosuccessfulonlineexam



    Aina yliopiston tarjoamat työkalut eivät riitä opettajan pedagogisten tarpeiden tyydyttämiseen. Oheisessa videossa lehtorina työskennellyt Pasi Sarolahti (ELEC) kuvaa millaisen projektin hän toteutti kokeillakseen sähköistä salitenttiä massakurssillaan. Pasi nostaa esiin tärkeitä huomioita tenttimisen pedagogiikasta ja mielekkyydestä.

    Sähköinen BYOD*-salitentti Haastattelussa Pasi Sarolahti



    Siirry sitten teeman tehtävään 5: Sähköiseen tenttiin osallistuminen .


    Lisälukemista Aalto-yliopistossa käytössä oleviin opetusteknologioihin liittyen:
     

    Gradescope: 

    Yingjun Cao, Leo Porter, Soohyun Nam Liao, Rick Ord (2019). Paper or Online? A Comparison of Exam Grading Techniques 

    MyCourses (Moodle): 

    Koneru, Indira (2017). Exploring Moodle Functionality for Managing Open Distance Learning E-Assessments Turkish Online Journal of Distance Education: 18(4):129-141. 

    Sithara H. P. W. Gamage, Jennifer R. Ayres & Monica B. Behrend (2022). A systematic review on trends in using Moodle for teaching and learning International Journal of STEM education

    Turnitin: 

    Rolfe, Vivien (2011) Can Turnitin be used to provide instant formative feedback? British Journal of Educational Technology

    Peergrade: 

    Long, Liza (2020) Beyond “Good Job!”: How Online Peer Review Platforms Improved My Students’ Writing and Made My Life Easier, in Write What Matters by Liza Long; Amy Minervini; and Joel Gladd 


    Lisälukemisto muista teemaan liittyvistä asioista:

    Dawson, Phillip. Defending Assessment Security in a Digital World : Preventing e-Cheating and Supporting Academic Integrity in Higher Education. Abingdon, Oxon ;: Routledge, 2021. Print. (Löytyy Aallon oppimiskeskuksen valikoimista)  
    ja täällä blogimerkintä kirjasta: https://www.juusonieminen.com/blog/defending-assessment-security-in-a-digital-world

    Rytkönen& Virtakoivu (2019) Comparative student experiences on electronic examining in programming course -case C.

    Aparna Chirumamilla, Guttorm Sindre & Anh Nguyen-Duc (2020): Cheatingin e-exams and paper exams: the perceptions of engineering students and teachers in Norway,Assessment & Evaluation in Higher Education.

    Föregående sektion

    ◄Moduuli 4: Arvioinnin monimuotoisuus ja kuormitus

    Nästa sektion

    Kurssin tehtävät►
    Hoppa över Kommande händelser
    Kommande händelser
    Laddar Det finns inga framtida händelser
    Gå till Kalender
    • Kohti joustavaa arviointia 2023
    • Sektioner
    • Tervetuloa kurssille
    • Moduuli 1: Johdanto
    • Moduuli 2: Kurssin arvioinnin suunnittelu sekä arviointirubriikki ja -matriisi
    • Moduuli 3: Arvioinnin laatu, luotettavuus ja vilppi
    • Moduuli 4: Arvioinnin monimuotoisuus ja kuormitus
    • Moduuli 5: Arvioinnin työkalut
    • Kurssin tehtävät
    • Kurssin lisälukemisto, linkit ja vinkit
    • Palaute, FAQ ja yhteystiedot
    • Framsida
    • Kalender
    • Learner Metrics

    Aalto logo

    Tuki / Support
    Opiskelijoille / Students
    • MyCourses instructions for students
    • email: mycourses(at)aalto.fi
    Opettajille / Teachers
    • MyCourses help
    • MyTeaching Support form
    Palvelusta
    • MyCourses rekisteriseloste
    • Tietosuojailmoitus
    • Palvelukuvaus
    • Saavutettavuusseloste
    About service
    • MyCourses protection of privacy
    • Privacy notice
    • Service description
    • Accessibility summary
    Service
    • MyCourses registerbeskrivining
    • Dataskyddsmeddelande
    • Beskrivining av tjänsten
    • Sammanfattning av tillgängligheten
    
    Du är för tillfället inloggad som gästanvändare (Logga in)
    • Högskolor
      • Handelshögskolan (BIZ)
      • Högskolan för elektroteknik (ELEC)
      • Högskolan för ingenjörsvetenskaper (ENG)
      • Högskolan för kemiteknik (CHEM)
      • – Andra guider (CHEM)
      • – Anvisning för literaturarbeten (CHEM)
      • Högskolan för konst, design och arkitektur (ARTS)
      • Högskolan för teknikvetenskaper (SCI)
      • Andra studier
      • Språkcentret
      • Open University
      • Biblioteket
      • Aalto university pedagogical training program
      • UNI (exams)
      • Sandbox
    • Länkar till tjänster
      • MyCourses
      • - MyCourses instructions for Teachers
      • - Anvisningar för studerande
      • - Teacher book your online session with a specialist
      • - Digital tools for teaching
      • - Data protection instructions for teachers
      • - Workspace for thesis supervision
      • Sisu
      • Studentguide
      • Courses.aalto.fi
      • Unverisitets bibliotek
      • - Resourcesguides
      • - Imagoa / Öppen vetenskap och användning av bilder
      • IT-tjänster
      • Campus
      • - Byggnads öppettider
      • Restaurants in Otaniemi
      • AUS Aalto-universitetets studentkår
      • Aalto Marketplace
    • ALLWELL?
      • Studiekompetens
      • Vägledning och stöd för studerande
      • Starting Point of Wellbeing
      • Om AllWell? -enkäten
    •   ‎(sv)‎
      •   ‎(en)‎
      •   ‎(fi)‎
      •   ‎(sv)‎