Workshop master as a learning instructor
Teaching observation 2 (student activity and motivation)/Opetuksen havainnointi (opiskelijoiden toiminta ja motivaatio) nro 2 - DL 29.4.2020
Completion requirements
Instructions/Ohjeet:
- Visit an exercise class where you act as an observer. If possible, visit a class of your group members or your course mates.
Vieraile luennolla/opetusryhmässä missä olet havainnoimassa. Jos mahdollista, yritä löytää jotain sopivaa verkko-opetusta, missä on mukana opiskelijoita. - Focus on the students and note down at least the following: What do the students do? How does the teacher motivate them? Add reflections and insights of your own. You may give feedback to the teacher. If you do, be specific, be positive, and give constructive feedback.
Keskity siihen miten opiskelijat toimivat opetuksessa ja huomioi ainakin seuraavaa: mitä opiskelijat tekevät? kuinka opettaja motivoi heitä. Lisää omaa pohdintaasi tilanteesta. Voit myös halutessasi antaa palautetta opettajalle, joka opetti luennon/session/tilanteen. Anna mielellään rakentavaa ja positiivissävyistä palautetta. - Use the feedback form for this; it appears below this text after clicking on the title of this box. The form has generic instructions on points to pay attention to when observing a teaching session. You may follow these instructions to expand your observation, but remember that your task this time is to focus on student activity and how the teacher motivates the students. If you give feedback to your peer/the teacher, ask them first if they want the feedback; you may also elaborate on your feedback verbally with them. Submit your feedback to this submission box with the name of the observed peer/teacher removed. This feedback is visible only to the course teachers.
- Käytä samaa palautetelomaketta kuin ykkösharjoituksessa. Jos olet suomenkielinen, voit kirjoittaa tehtävän suomeksi. Vain kurssin opettajat Tiina ja Kirsti näkevät palautetut tehtävät.
- DL for this observation is 29.4.2020/ Tehtävän palautuksen DL keskiviikkona 29.4.