A! Peda Intro 46
LP2 Korvaava tehtävä poissaolijoille
Jos olit poissa aamupäivän:
Katso video "Vuorovaikutusosaaminen" (tekijät Rinna Toikka et al.) vastaa lyhyesti, seuraaviin kysymyksiin:
1. Millaista vuorovaikutusosaamista tarvitset omassa työssäsi?
2. Entä opiskelijat opinnoissaan ja työelämässä?
3. Miten vuorovaikutusosaamista voisi kehittää?
4. Millaisia haastavia ja / tai onnistuneita vuorovaikutustilanteita sinulla on ollut opiskelijoiden ja / tai kollegojen kanssa?
5. Mistä haasteet / onnistumiset voisivat johtua?
Jos olit poissa koko päivän, tee ylläoleva tehtävä (aamupäivän poissaolon korvaava), sekä seuraava tehtävä.Tutustu lähipäivän kalvoihin MyCoursesissa ja pohdi ja kirjoita lyhyesti luetun artikkelin ja kalvojen perusteella jotakin seuraavista teemoista:
a) Miten opettaja voi huomioida seuraavat muistintoimintaan liittyvät tekijät opetustilanteessa: Tietojen palauttaminen säilömuistista työmuistiin, valikoiva tarkkaavaisuus, skeemojen muodostuminen, akkommodaatio, assimilaatio, työmuistin kuormittuminen?
TAI
b) Minkälaisia oppimisen lähestymistapoja olet itse tai laitoksesi opiskelijat käyttävät? Miten opetusjärjestelyt, tutkinnon rakenne, opetustilat, opintojen kuormittavuus, arviointimenetelmät, opetusmenetelmät ja laitoksen ilmapiiri vaikuttavat opiskelijoiden opiskeluorientaatioihin ja oppimisen lähestymistapaan?
TAI
c) Miten opettaja voi tukea opiskelijan motivaation rakentumista? Minkälainen rooli on opintojen merkityksellisyydellä ja opiskelijoiden pystyvyysuskomuksilla?
Palauta pohdintasi viimeistään 7.10.2019 tähän palautuslaatikkoon. Huomaathan myös tehtävät seuraavalle lähipäivälle (ks. lukuryhmät ja materiaalit).