Skip to main content
MyCourses MyCourses
  • Schools
    School of Arts, Design, and Architecture (ARTS) School of Business (BIZ) School of Chemical Engineering (CHEM) –sGuides for students (CHEM) – Instructions for report writing (CHEM) School of Electrical Engineering (ELEC) School of Engineering (ENG) School of Science (SCI) Language Centre Open University Library Aalto university pedagogical training program UNI (exams) Sandbox
  • Service Links
    MyCourses - MyCourses instructions for Teachers - MyCourses instructions for Students - Teacher book your online session with a specialist - Digital tools for teaching - Personal data protection instructions for teachers - Workspace for thesis supervision Sisu Student guide Courses.aalto.fi Library Services - Resourcesguides - Imagoa / Open science and images IT Services Campus maps - Search spaces and see opening hours Restaurants in Otaniemi ASU Aalto Student Union Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    Study Skills Guidance and support for students Starting Point of Wellbeing About AllWell? study well-being questionnaire
  •   ‎(en)‎
      ‎(en)‎   ‎(fi)‎   ‎(sv)‎
  • Toggle Search menu
  • Hi guest! (Log in)

close

Can not find the course?
try also:

  • Sisu
  • Courses.aalto.fi

Kohti joustavaa arviointia 2023

  1. Home
  2. Courses
  3. Personnel training
  4. aalto univers...
  5. kohti joustav...
  6. Sections
  7. Moduuli 1: Johdanto
 
Syllabus
 

Moduuli 1: Johdanto

  • Moduuli 1: Johdanto

    Moduuli 1: Johdanto

    Tässä moduulissa luodaan pohjaa arvioinnin toteuttamiselle korkeakoulussa eli

    • Avataan käsitteitä: mistä puhumme kun puhumme arvioinnista?  Miten assessment of learning ja assessment for learning eroavat toisistaan?
    • Mitä on itsearviointi? Mitä tarkoittaa vertaisarviointi? Mitä muita arvioinnin tapoja on olemassa? Entätä diagnostinen, formatiivinen tai summatiivinen arviointi ja milloin niitä voi käyttää? Miten linjakkuus toteutuu arvioinnissa?
    • Lisäksi tutustutaan arvioinnin toteuttamista ohjaaviin arviointiperiaatteisiin (luonnos 03/2022).
    Aloita katsomalla tämän moduulin videot ja tutustu niitä täydentäviin materiaaleihin kurssisivulla (Arviointi korkeakoulussa, määrällinen vai laadullinen arviointi, arvioinnin luonne ja arviointi ja opetuksen linjakkuus) . Jatka sen jälkeen tutustumalla kurssin pakolliseen tehtävään:
     
    What is assessment for learning?



    Diagnostic, formative and summative assessment


    What is assessment for learning?


    Assessment principles



    Jatka skrollaamalla sivua alaspäin.

    • icon for activity
      PageArviointi korkeakoulussa Page
    • icon for activity
      PageArvioinnin luonne Page
    • icon for activity
      PageMäärällinen vai laadullinen arviointi Page
    • icon for activity
      PageArviointi ja opetuksen linjakkuus Page
    • Siirry sitten tehtävään. Huomioithan, että tehtävä on holistinen ja se kannattaa suorittaa osa (=horisontti) kerrallaan useamman viikon aikana, jotta ehdit pohtia, tehdä havaintoja ja reflektoida.

      Lisälukemista: 

      Bishop, Peter C. (2012) The three horizons of educational change  On the Horizon, Vol. 20 No. 2, pp. 137-144.

      Hundley, Stephen & Kahn, Susan (2022) The 10 Meta-Trends in Higher Education Assessment Weave.

      Nieminen, Juuso Henrik (2019) Are we assessing 21st century skills based on 20th century standards? Bold.

      Marr, Bernard (2022) The 2 biggest Future Trends in Education. Forbes.

      OECD (2020) Taking stock of the present: Trends in Education and Schooling in Back to the Future of Education, OECD Publishing, Paris.


      Kolmen horisontin metodista: 

      H3Uni: Towards a university for the third horizon 



Course home

Course home

Next section

Moduuli 2: Kurssin arvioinnin suunnittelu sekä arviointirubriikki ja -matriisi►
Skip Upcoming events
Upcoming events
Loading There are no upcoming events
Go to calendar...
  • Kohti joustavaa arviointia 2023
  • Sections
  • Tervetuloa kurssille
  • Moduuli 1: Johdanto
  • Moduuli 2: Kurssin arvioinnin suunnittelu sekä arviointirubriikki ja -matriisi
  • Moduuli 3: Arvioinnin laatu, luotettavuus ja vilppi
  • Moduuli 4: Arvioinnin monimuotoisuus ja kuormitus
  • Moduuli 5: Arvioinnin työkalut
  • Kurssin tehtävät
  • Kurssin lisälukemisto, linkit ja vinkit
  • Palaute, FAQ ja yhteystiedot
  • Home
  • Calendar
  • Learner Metrics

Aalto logo

Tuki / Support
Opiskelijoille / Students
  • MyCourses instructions for students
  • email: mycourses(at)aalto.fi
Opettajille / Teachers
  • MyCourses help
  • MyTeaching Support form
Palvelusta
  • MyCourses rekisteriseloste
  • Tietosuojailmoitus
  • Palvelukuvaus
  • Saavutettavuusseloste
About service
  • MyCourses protection of privacy
  • Privacy notice
  • Service description
  • Accessibility summary
Service
  • MyCourses registerbeskrivining
  • Dataskyddsmeddelande
  • Beskrivining av tjänsten
  • Sammanfattning av tillgängligheten

Hi guest! (Log in)
  • Schools
    • School of Arts, Design, and Architecture (ARTS)
    • School of Business (BIZ)
    • School of Chemical Engineering (CHEM)
    • –sGuides for students (CHEM)
    • – Instructions for report writing (CHEM)
    • School of Electrical Engineering (ELEC)
    • School of Engineering (ENG)
    • School of Science (SCI)
    • Language Centre
    • Open University
    • Library
    • Aalto university pedagogical training program
    • UNI (exams)
    • Sandbox
  • Service Links
    • MyCourses
    • - MyCourses instructions for Teachers
    • - MyCourses instructions for Students
    • - Teacher book your online session with a specialist
    • - Digital tools for teaching
    • - Personal data protection instructions for teachers
    • - Workspace for thesis supervision
    • Sisu
    • Student guide
    • Courses.aalto.fi
    • Library Services
    • - Resourcesguides
    • - Imagoa / Open science and images
    • IT Services
    • Campus maps
    • - Search spaces and see opening hours
    • Restaurants in Otaniemi
    • ASU Aalto Student Union
    • Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    • Study Skills
    • Guidance and support for students
    • Starting Point of Wellbeing
    • About AllWell? study well-being questionnaire
  •   ‎(en)‎
    •   ‎(en)‎
    •   ‎(fi)‎
    •   ‎(sv)‎